söndag 19 februari 2012

Friluftsdag

Igår tillbringade jag och mina kompisar en hel dag ute i friska luften. Först åkte vi skidor från Björkhagen till Hellasgården. Det var ca 20 år sen jag stod på ett par längdskidor så det tog ett litet tag att komma igång, dessutom var det väldigt bakhalt så det var inte så att man gled fram i spåret lätt som en fjäder... Men det var skönt att vara ute och röra på sig och använda lite andra muskler än vad man gör i den vardagliga träningen. Det känns rätt så mycket i mina ljumskar idag.... Väl framme i Hellasgården njöt vi av en kaffe. Det var meningen att vi skulle basta och bada i isvak men tiden gick så fort så det får bli en annan gång. Isället skidrade vi hem igen, bytte skidorna mot skrillor och gick ner och åkte några varv i Björkhagen.





Efter det gick vi hem och tillagade en god middag med dumplings, färska vårrullar och nudelsoppa. Det var väldigt gott och fräscht, dessutom var det trevligt att sitta tillsammans och förbereda maten. Det är alltid extra gott att äta när man har motionerat på ett eller annat sätt samt tillbringat en hel dag utomhus.

En väldigt trevlig lördag tillsammans med goda vänner!

2 kommentarer:

  1. Skidor OCH skridskor, vilken energi! Vet du om man kan åka till Hellasgården om man startar nedanför Hammarbybacken också? Jag skidar på Sickasjön därifrån, där jag brukar bada på somrarna. Då är det promenadväg (plus liten båttur) till skidspåret. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du kikar in här. :)

      Ja, det borde gå tycker jag. Vet inte exakt hur men du får testa och se var du hamnar. :) Det är lättare att ta sig ut om man kan promenera dit, blir inte lika stort projekt. Skidra lungt och berätta hur det gick sen! :)

      Radera