onsdag 15 februari 2012

Alla hjärtans gott

Igår bjöd jag min käraste på nyttiga chokladbollar. Dom smakade lika gott som vanliga chokladbollar men utan att vara fulla av socker.

Här kommer receptet om ni vill testa:

Mixa 2.5 dl naturliga cashewnötter till ett cashewmjöl ( använd en matberedare eller en stavmixer)
Tillsätt 2 stora matskedar kallpressad cocosolja
1 - 2 matskedar nötsmör (valnöt/ mandel eller jordnöt)
2 matskedar kakaopulver
10 färska urkärnade dadlar (ta ur kärnorna och lägg dem eventuellt i en skål med vatten i 20 minuter innan du pressar bort allt vatten och mixar ner i resten av smeten)
1 dl rivna kokosflingor

Mixa allt till en deg och säll in i kylen så att den blir kall och rulla sedan bollar i kokosflingor

1 kommentar:

  1. Hej min älskade vän- vilken fin blogg du gjort!!! Lägger till mig som följare här, gör gärna det hos mig oxå;) Puss och kram

    SvaraRadera