onsdag 5 juni 2013

Veckans text

Min yogalärare fortsätter att läsa fina och tänkvärda texter för oss på måndagar och jag fortsätter att dela med mig till er. : )

Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
För att ditt liv ska vara ljust.

Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
För att du ska kunna uppskatta solen.

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
För att du ska bevara livslusten.

Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
För att även små glädjeämnen ska verka stora.

Jag önskar dig tillräckligt många vinster
För att du ska få allt du behöver.

Jag önskar dig tillräckligt många förluster
För att du ska uppskatta allt du har.

Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden
För att du ska klara av det slutgiltiga avskedet.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen viktigt att ta sig tid och stanna upp i vardagen för att tänka på vad som verkligen är viktigt.
    Kram

    SvaraRadera