måndag 8 oktober 2012

Helgen i bilder

Jag har haft en lugn och skön helg. Träningsmässigt blev det två långa powerwalks i det härliga höstvädret och ett yogapass. Gick för omväxlingens skull på ett hathayoga pass istället för ashtanga. Den största utmaningen för mig när jag går på ett lugnare yogapass är, förutom att hålla reda på höger och vänster, att släppa alla tankar och bli ett med andningen och positionerna. Svårt tycker jag, tankarna vill gärna flyga iväg till vad jag ska äta efter passet, vad jag ska göra imorgon osv. Tycker dock att jag har blivit bättre, när tankarna flyger iväg uppmärksammar jag det och leder tillbaka uppmärksamheten på andningen eller positionen.

Förutom det har jag bland annat jobbat med min kostföreläsning, tittat klart på L word, läst, bakat fröknäcke, bakat nyttiga brownies med svarta bönor som bas, rensat nagellack som började ta upp hela kylen, tvättat och lite annat smått och gott. : )

















14 kommentarer:

  1. Låter som en skön helg! Åh rosa verkar vara en favorit om jag tittar på nagelacken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - jag råkar vara svag för rosa. : )

      Radera
  2. Vilka bilder och härlig helg låter det som. Spännande med svarta bönor i brownie, hur smakade det? Lägger du ut receptet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt gott! Recept kommer.

      Radera
  3. Härliga bilder och härlig helg!!
    Vilken fin yogamattsväska du har .. inte köpt i Sverige antar jag.
    Bakade också fröknäcke igår, 2 plåtar - de är ju så försvinnande goda.
    Och kakan ser underbar ut!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den köpte jag i Indien. Ångrar att jag inte köpte fler.
      Ja, det är nästan farligt gott med fröknäcke... ; )

      Radera
  4. Svar
    1. Mm, det var verkligen en underbara höstdagar i helgen!

      Radera
  5. Men hjälp vilka underbara härliga bilder! Recepetet finns på bloggen nu! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, då ska jag spana in det. Jag är svag för bröd! : )

      Radera
  6. härlig helg - och vilket väder ni ser ut att ha haft!
    rosa är en svaghet hos mig med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vädret var verkligen kanoners. : )

      Radera
  7. Men fantastiskt Marie :) Underbar helg !!! Kan du inte lägga ut receptet på knäckebrödet?? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det kan jag göra men det blir senare i veckan. : )

      Radera