torsdag 30 augusti 2012

Magic Bullet Coffee

Imorse blev jag sugen på att smaka det omdebatterade så kallade "Magic Bullet Coffee". Inte för att slippa äta frukost och hålla mig mätt länge (så klart) utan för att testa smaken och dricka det till min frukost (frukost nr 1).

Jag mixade kaffe och två matskedar kokosolja (jag uteslöt smöret) med en stavmixer. Tycker att det blev rätt så gott, jag som alltid annars har mjölk i kaffet behövde inte det nu. Däremot var det lite mäktigt så det är inget jag skulle dricka varje dag eller flera koppar på raken men nån gång då och då. En fördel är också att det det är ett bra sätt att få i sig den nyttiga kokosoljan.

11 kommentarer:

  1. Mixar man en liten del av kaffet för att sen fylla på mer kaffe eller hela muggen direkt? Har också velat testa men inte gjort det ännu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mixade hela muggen direkt men använde behållaren som kom med stavmixern och hällde sedan över i glaset.

      Radera
    2. Ok då ska jag testa! Fin header fresten!

      Radera
  2. Lät ju helt ok. Men annars är tanken att man ska ha BÅDE olja och smör i menar du? Oj oj... Låter oerhört "flötigt" i smaken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 2 msk smör oxå. Men smöret med den "flötiga" smaken får de behålla för sig själva. ; )

      Radera
  3. Intressant... var det verkligen gott? Kanske testar jag....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att det var ganska begärligt, men som sagt ganska mäktigt oxå.... Testa vetja och skriv sen vad du tycker. : )

      Radera
  4. Tyckte du att det fungerade? Tanken är väl som jag förstått det att man ska hålla sig mätt och därmed "skippa" kommande mål?
    Själv skulle jag antagligen bara käka på som vanligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev i inlägget så var inte mitt syfte att hålla mig mätt och skippa kommande mål, jag tror inte på sånt utan äter 5-6 mål om dagen med BRA mat. Ville bara testa smaken och att det är ett bra sätt att få i mig kokosoljan som är nyttig.

      Radera
  5. Ja, det förstod jag. Funderade mest på om det fyllde sin funktion och höll dig mätt längre. Får prova helt enkelt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, sorry om jag missförstod dig. : ) Nja, vet inte riktigt, tänkte inte på det utan åt mina mål som vanligt. : )

      Radera