onsdag 14 november 2012

Pigg och glad

Nu börjar jag smått komma in i vardagen igen och allt vad det innebär. Värsta lyxen att inte behöva laga mat, städa, tvätta och andra måsten på 3 veckor.
Däremot kan jag tycka att det är lite gott med hemlagad mat igen, även om jag verkligen gillar thaimaten.

Något jag annars kan vara utan är detta eviga mörker som kommer till vårt avlånga land varje år. På morgonen är det väl inte så farligt att det är mörkt men att det blir mörkt vid 15-16 tiden borde förbjudas. ; )

Hur som känner jag mig ialla fall mycket piggare på mornar och under dagen än innan resan så ny energi av solen och värmen har jag helt klart fått! : )

Idag var första dagen som jag tränade sen jag kom hem (fredags kväll). I helgen tog jag det bara lungt och förutom att tvätta och dona försökte jag att vända på dygnsrytmen, käkade pizza och kollade på Johan Falk. Början av veckan gick åt till att vänja mig vid jobb och mörker. ; ) Men nu är jag på g med träningen igen, morgonens träning bestod av styrke på gymmet innan jobbet, skönt att komma igång igen.


Gårdagens middag; R's korvstroganoff med sallad och keso


3 kommentarer:

  1. Gud så gott :). Ha en fin dag !!!

    SvaraRadera
  2. Man behöver verkligen inte mörkret på em... Säger det varje år såhär års, ja är född i fel land och har inte varit klok nog att ta mig härifrån.

    SvaraRadera
  3. Skönt att du har fått ladda med sol i några veckor. Kan verkligen behövas nu i detta mörka land!

    SvaraRadera