måndag 12 november 2012

Semesterträning

Trots värmen så blev det lite blandad träning i Thailand. Springa var värst så det blev bara 4 joggingturer, efter ca 15 minuter kändes det som att man sprungit i minst 30 minuter på grund av värmen oavsett vilken tid på dygnet.

Detta var vad jag tränade under mina 3 veckors semester:

Styrketräning på gym: 5 gånger
Jogging (mellan 25-30 minuter): 4 gånger
Powerwalk (1 timma): 1 gång
Yoga på gym: 1 gång
Belly butt tight-pass på gym: 1 gång

Förutom detta blev det en hel del simmning och några timmars paddling.

Det fanns två små gym på ön. Det ena gymmet hade lite olika pass, vilka jag testade två av, men lite mindre styrketräningsutbud, därför blev det styrketräning på det andra gymmet. Det var inte heller speciellt stort men ändå så att det räckte för att köra igenom hela kroppen. Det fanns ingen ac på gymmet, bara fläktar, så gissa om jag svettades?!









Några gånger fick jag sällskap på gymmet av syrran med sambo och deras son.

5 kommentarer:

  1. perfekt att det är så många ställen där man faktiskt kan träna fast man inte är hemma :)
    det hade jag som "krav" till stället vi ska resa i turkiet 2 v i maj :)

    SvaraRadera
  2. Perfekt ju, tror det finns ett liknande gym på hotellet vi ska till. Jag älskar dock att springa precis när solen går upp, trots värmen. Så jag hoppas få möjlighet till några morgon rundor.

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhh lyllo lyllo lyllo som varit i Thailand och tränat och solat och kommer hem alldeles brun och pigg när vi andra vandrar runt som zombies ;-)

    SvaraRadera
  4. Hur bra som helst för att vara på en semester ju. Impad :)

    SvaraRadera
  5. Shit vad du ser stark och fin ut! Själv befinner jag mig också i Thailand - däremot saknar jag tillgång till gym. Men som tur finns det många pooler att välja på! Och vägar att springa längs.

    SvaraRadera