söndag 18 november 2012

Semestermat

Det var en hel del god mat som slank ner på semestern. Gillar thaimat väldigt mycket. Dessutom perfekt om man inte vill ha ris till maten eftersom man oftast beställer det separat, det kan vara gott ibland men jag tycker att maten var lika god även utan riset. Ibland var det även gott med något annat som omväxling; blev några clubsandwish, en ravioli och lite annat gott. Vi klarade oss alla från att bli magsjuka, till och med jag och R som en gång upptäckte att vi fick i oss halvrå kyckling. Blev lite nojig efteråt men kände som tur var inget.

När vi kom till Bangkok blev det ett besök på McDonalds för att få något helt annat. ; )

Jag fick även i mig några cola light, hemma dricker jag nästan aldrig läsk utan håller mig för det mesta till vatten eller kolsyrat smaksatt vatten men när jag är på semester i ett varmt land är det så gott med cola light. Även en eller annan leo slank ner. : )


Frukost ingick i priset på stället vi bodde på, oftast blev det ägg i olika former och frukt för mig.


Provade även deras bananpankaka som var god men den kändes inte så jättenyttig så därför tog jag inte den så många gånger.


Kyckling i olika former blev det en hel del av:







Linus favoriträtt var "fried rice with chiken"



Vågade mig på att prova cesarsallad två gånger, lite olika versioner men båda var goda:



Även räkor i olika former var flitigt återkommande för mig:



















Jag älskar fisk men de gånger jag provade fisk blev jag lite besviken, var inte i närheten av någon den goda fisk jag själv brukar tillaga hemma.







Ibland var det gott att bryta av med något annat som nedan ravioli, clubsandwich, grillspett eller vårrullar.






En kväll besökte vi ett steakhouse, jag tog en macka med kött och ost och syrrans sambo provade deras jumboburgare som ni ser till höger på bilden nedan:


Ville man ha något lättare kunde man välja färsk fruk som alltid känns fräscht:







Trots att jag är av den åsikten att jag kan unna mig att äta lite onyttigare under semestern än vad jag gör hemma så blev det inte så mycket sött för min del men det blev nån bananpannkaka med choklad, en munk och lite godis.

Här äter min pappa en banansplit


Väntar på bananpannkaka 

13 kommentarer:

  1. Gud så mycket gott! Vad härligt ni har haft det! Jag vill bara slänga mig in på Vin och boka en resa... :-)

    SvaraRadera
  2. Åh gud så mycket gott! Det ser så underbart ut med både maten, värmen och er solbränna!! Guuuud så jag längtar nu!

    SvaraRadera
  3. Men hej och hå. Farligt att lägga upp sådana bilder ju :) hehe Mums !!

    SvaraRadera
  4. Jag blev riktigt hungrig nu, oj så härligt det ser ut;)

    SvaraRadera
  5. Visst är det god mat här!! Har inte blivit besviken en enda gång än. Maten känns ganska hälsosam med. Åt räkor i indisk curry till middag idag. Jättegott!! Och visst är frukten SÅ mycket godare än hemma.
    Härliga matbilder..
    :-)

    SvaraRadera
  6. åh jösses så mkt gott! nu är jag vrålhungrig :D

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket god mat!! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga matbilder! Det är ju värt att åka bara för maten.

    SvaraRadera
  9. Älskar thaimat, så mycket gott!

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Mmmm mat!!! :-) /kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka uuuuunderbara tallrikar! Ser magnifikt ut. Maten är ju nästan det största nöjet när man är utomlands.

    SvaraRadera