fredag 30 november 2012

Boknytt

Som jag tidigare skrivit så älskar jag böcker. Häromdagen fick jag hem ett paket med två böcker som jag beställt.

Den ena är bodylicious av Sofi Fahrman och Julia Fors. Julia var den första och länge den enda bloggen som jag läste innan jag själv började att blogga. Det är en av mina favoritbloggar eftersom jag tycker att hon utstrålar hälsa och inspirerar på ett positivt sätt samt har en sund inställning till träning och mat utan något hets som ibland kan råda inom hälso- och träningsvärlden. När Julia först beskrev boken, innan den kom ut i sin blogg, var jag positivt och det lät som att det skulle vara en sund bok. Nu när jag har läst boken så är jag fortfarande positiv och gillar den även om det direkt inte är några nyheter för mig. Jag gillar själva "tänket", de förespråkar ett hälsosamt synsätt och är emot extrema dieter. Dessutom delar jag deras inställning att inget i matväg är förbjudet bara inte alltid, balans. Kan vara en bra bok för dig som vill komma igång men inte riktigt vet hur du ska gå till väga.


Den andra boken är Malin Berghagens yogabok som jag har hört mycket positivt om. Eftersom jag själv är frälst av yogan så är det alltid inspirerande att läsa om andras "resor". Den har jag inget att säga om eftersom jag inte hunnit läsa den ännu.


12 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra vad du tycker om Malins bok, har inte läst den men funderar på att

    SvaraRadera
  2. Kul med boktips!! Alltid bra..
    Har inte läst Julias blogg än så tack även där för tips!!
    Håller med om att balans är det bästa "sättet".. när det gäller allt!!
    Lagom är också ett bra ord om än lite tråkigt .. och väldigt svenskt!! ;)
    =)

    SvaraRadera
  3. Yogaboken är jag nyfiken på! Väntar med spänning på vad du tycker om den. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återkommer med rapport, få se om jag hinner läsa den innan jul..

      Radera
  4. Gud så kul !!! =) berätta gärna om dom när du läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det kul med böcker! : )Den ena har jag läst, och skrev lite om ovan. Yogaboken återkommer jag med.

      Radera
  5. hör gärna en recension på yogaboken sen.. hört mkt om den o funderar på att ge bort en i julklapp :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag återkommer men jag är inte säker på att jag hinner läsa den innan jul, kanske blir det en bok för "jullovet". : )

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, det ska bli spännande att läsa yogaboken.

      Radera