tisdag 4 december 2012

Do you want massage madam

Förra veckan hade jag bokat in mig på massage på jobbet, tyvärr blev jag sjuk så jag var tvungen att avboka. Det kommer en massör till jobbet en gång i veckan, man får skriva upp sig på en lista och sen dras 100 kr från lönen. Bra förmån. : )

Jag har tidigare inte varit så mycket för massage utan mest känt mig obekväm när någon främling hållt på att knåda min kropp. Jag ändrade uppfattning lite under vår semester. Eftersom det är så billigt där var jag ju bara tvungen att prova. Jag började lite lätt med en fotmassage, det var jätteskönt och jag fick mersmak. Sammanlagt slutade det med 5 massagetillfällen:

2 fotmassage
1 aroma massage
2 thaimassage

Thaimassage hade jag inte provat tidigare, jag blev helt sålt. Så skönt! Det är lite hårdare tag och de sliter och drar i en, kan liknas lite vid ett yogapass. Kanske inte låter så skönt men jag gillade det skarpt, härligt att sträcka ut kroppen. Måste kolla upp nåt ställe i Stockholm som har bra Thaimassage. : )

Gjorde även manikyr och pedikyr två gånger. Underbart att kunna unna sig massage och andra behandlingar varje dag om man så ville....








 Gillar ni massage?

6 kommentarer:

  1. Så härligt!! Visst är de duktiga på massage i Thailand. Och kostar så lite.. Njöt också massor denna gången. T o m barnen gick flera ggr. Kostade 70:-/behandling för en timme.
    Synd att det kostar så mycket här. Man unnar sig inte det så ofta då. Brukar vara sådant jag önskar mig när jag fyller år/julklapp.
    :)

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR thai massage, å särkilt sådär på stranden så man kan lyssna på havet.
    I morgon bär det av. Om det nu går i detta snö kaos....

    SvaraRadera
  3. Att man inte unnar sig massage oftare är sjukt, då det är så himla skönt och faktiskt så himla bra för kroppen. Men ja, kostar de gör det. Men kul att du fick mersmak av det =).

    SvaraRadera
  4. Nej, inte alls. Har väldigt svårt för det där att ngn främlig ska peta och knåda på mig..

    SvaraRadera
  5. Jag äääääääälskar massage!!!! Alla typer och vem som helst är välkommen att massera mig ;-). Typ!

    SvaraRadera