fredag 7 december 2012

Yasuragi

Igår em kom jag hem från Hasseludden Yasuragi där jag har spenderat 3 dagar och 2 nätter. Har varit på utbildning genom jobbet. Jag har varit på Hasseludden två gånger tidigare och jag gillar verkligen stället, det är så lungt och rofyllt och perfekt om man gillar sushi. Vi åt japanskt julbord, kändes fräscht och jag blev lagomt mätt, inte så där proppmätt som man ibland kan bli av "vanligt" julbord. Jag gillade även tilltugget vid kafferasterna, istället för stora bakverk eller kakor som man ofta kan få på konferenser så fanns det olika små nyttiga tilltugg som energibollar gjorda av dadlar, smoothies, frukt och lite annat. Helt i min smak!

Även om det inte fanns så mycket fri tid så hann jag ialla fall gå på två yogapass, simma några längder i poolen och bada i de varma utomhuskällorna.

Det var extra mysigt att gå omkring i den japanska miljön då det var snö och blåst utomhus. : )

Utsikten från mitt rum


Yoga-salen. Yogan var av lugnare sort och var bara 45 minuter, lite kort men det är alltid lika skönt att yoga
  
Ville man göra fiskpedikyr kunde man göra det här


 
Varma källorna utomhus, lite svårt att fota då det stiger upp imma från vattnet
 
Här simmade jag till stillsam musik


Det var otroligt skönt att i lugn och ro sitta och tvaga sig, det var väldigt lite folk i badet på kvällen och tidigt på morgonen
 
Efter bad och tvagning var det gott med lite frukt


7 kommentarer:

  1. Har aldrig varit där - ÄN !! Men det ser underbart ut .. Älskar att åka på spa-resor.
    Tylösand är en favorit, ska dit i feb för 6:e gången. Men skulle gärna vilja åka till Yasuragi någon gång.
    Ha en trevlig fredag!
    =)

    SvaraRadera
  2. Gode GUUUUUD så lyxigt! Vad avis jag blir! Och vilka bilder. Jag har inte varit där än men nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp :-) Låter så mysigt att bada i utomhuskällor. Och yoga... det behöver jag efter de senaste veckornas stressande.

    SvaraRadera
  3. Wow :) Nu blir jag avis. Dit vill jag också åka. Ser helt fantastiskt ut.

    SvaraRadera
  4. Ååååå, jag vill så gärna åka dit. Har hört att det är fantastiskt! Hoppas ni fått vila och mysa ordentligt!

    SvaraRadera
  5. Waow vilket ställe! =)

    //Frida
    www.matsdotter.com

    SvaraRadera
  6. jag tänker bara på boken av Sofie Sarenbrandt när jag ser ngn som skrivit om Hasseludden :) Ser urmysigt ut!

    SvaraRadera
  7. Men galet vad mysigt det ser ut! Har varit sugen på att åka dit läääänge men det har inte blivit av, får ta och boka in en natt efter nyår för lite antistress ^^

    SvaraRadera