måndag 10 december 2012

Träningsglädje

Jag läste ett intressant och klokt blogginlägg om den perfekta kroppen och den utseendefixering som ibland förekommer i samband med träning skrivet av Erika Kits Gölevik som har bloggen Stark på riktigt, här kan ni läsa det.

Ibland kan jag känna att det råder en hets inom hälso- och träningsvärlden. Visst, jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker att det är snyggt med en vältränad kropp men det får inte gå till överdrift. Träning ska också vara något som man gör för att det är roligt, för att det får en att må bättre och för att få en stark och frisk kropp som håller livet ut. Detsamma gäller kosten, jag är av den åsikten att man kan äta allt men inte alltid utan med måtta. Livet blir så mycket roligare utan förbud eller måsten och livet är ju till för att njutas och ha roligt! Jag mår mycket bättre när jag äter hälsosamt, det tror jag gäller de flesta, men jag kan också äta godis, pizza eller något annat onyttigt då och då och njuta av det utan ångest eller dåligt samvete. Allt handlar om balans!

3 kommentarer: