tisdag 11 december 2012

Kärt återseende

Tillbaka på gymmet imorse efter två veckors frånvaro, först var jag sjuk en vecka och förra veckan hann jag helt enkelt inte till gymmet på grund av massa annat roligt som hände. Så skönt att träna igen!! Denna hösten har inte varit den bästa träningsmässigt, detta på grund att jag varit sjuk till och från onormalt mycket, jag som annars sällan brukar vara sjuk.

Jag har ändå tagit det bra och inte stressat upp mig över att inte kunna träna, det är som det är (as it is). För några år sen hade jag nog haft panik över detta men med åren har jag hittat en bättre balans och vet även att inte alla muskler försvinner bara för att jag inte tränar på 2 veckor. ; ) När jag var i 23-årsåldern tränade jag runt 6 dagar i veckan (ofta dubbla pass) och fick panik om jag inte kunde träna på några dagar. Känns inte sunt när jag ser tillbaka på det, även om jag älskar att träna och verkligen njöt av träningen och hade askul, man ska inte få ångest bara för att man inte kan träna på 2 dagar. Däremot kan jag tycka att det är lite trist att kondisen försvinner så snabbt och att jag, på grund av all ofrivillig utebliven träning, inte känner mig så där riktigt vältränad som man kan göra i perioder.

Den största saknaden när jag tvingats att vila är förstås endorfinerna och den där underbara känslan som infinner sig efter ett hårt träningspass!! Nu får jag hålla tummarna att jag håller mig frisk framöver.

Jag ser inte så glad ut men jag är koncentrerad, svårt att fota sig själv. ; )

10 kommentarer:

  1. Härligt att vara tillbaka! Och verkligen sund inställning verkar du ha, några veckors träningsvila är ingen fara. Kan bara vara toppen ibland då det ger tid till reflektion och återhämtning.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fixat att slappna av, det är riktigt bra det. Sedan tror jag både kropp och knopp mår bra av träningspause emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror också att pauser är bra då och då. : )

      Radera
  3. Vad skönt att du är igång igen. :-)

    Tror det är många som känner som du gjorde som yngre. Tyvärr... Jag kan känna det vid enstaka tillfällen, men försöker intala mig att det är ok att missa pass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kroppen behöver ju vila också och blir man då stressad så är inte det någon bra vila om du fattar vad jag menar. ; )

      Radera
  4. härligt att vara tillbaka :D

    SvaraRadera
  5. Hjälp vad stark du ser ut! Heja heja!

    SvaraRadera