fredag 14 december 2012

Endorfinrus och fredagsmys

Man kan ju inte annat än att älska fredagar eller vad säger ni?

Jag slutade jobbet klockan 12 idag så jag har fått mycket gjort. Skulle lätt kunna vänja mig vid att jobba deltid, tänk vad mycket man skulle hinna med..
Jag tog en promenad till gymmet med några stopp på vägen för att inhandla de sista julklapparna. Vad skönt det var att komma ut när det fortfarande var ljust ute.



På gymmet blev det, efter 10 minuters uppvärmning på roddmaskinen, först styrka i form av rygg och tricep. Körde 4 ryggövningar och 4 övningar för tricep med 4 set per övning. Sen blev det cardio i form av BLF-intervaller på crosstrainern. Har ju knappt kört någon cardio under hela hösten eftersom jag varit sjuk så mycket. Gissa om det var skönt att få svettas riktigt ordentligt igen!?! Jag hade nästan glömt den underbara känsla som infinner sig efter ett svettigt cardio pass, endorfinerna jublar! Även om man känner glädje och träningsrus under/efter ett styrkepass så är det en annan sorts känsla med cardio.




Nöjd och glad promenerade jag hem och köpte med mig en sushi på vägen. Det är ju bara för gott, kan få riktiga cravings efter sushi om jag inte ätit det på ett tag (nu åt jag ju det 2 gånger förra veckan på hasseludden men man kan aldrig få för mycket av sushi). När jag kom hem och öppnade lådan så upptäckte jag till min besvikelse att det inte fanns med någon wasabi, lite sur blev jag allt och kände mig lite irriterad på hur dom kunde glömma den, helt i onödan skulle det sen visa sig, när jag kom till sista rullen och hade tagit upp den med pinnarna så hade wasabin gömt sig under den, haha där fick jag. : )


Efter maten har jag städat (det är så skönt att ha nystädat till helgen), gjort hårinpackning, ansiktsmask, fixat tånaglarna och slått in julklappar. Nu kan jag slappa i soffan med mandariner och julmust light (hur gott är det inte med julmust?!) med gott samvete.



Vad händer hos er i helgen?

12 kommentarer:

  1. Det blir nog en ganska lugn helg. TROR jag...? Vi har ju inte köpt en enda julklapp än, så kanske att vi gör det. Kanske? ;-))

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att ni fick lite klappar köpta i helgen. ; )

      Radera
  2. Ojojoj, så mkt du hann med. Gud så skönt =). Skulle också vänja mig snabbt av att jobba deltid...
    Sushi är min favoritmat :) Mums !!

    SvaraRadera
  3. Sånna där dagar är ju underbara. Tänk att få sluta vid lunch iallafall en dag i veckan. Det hade vart nåt. :) På nåt sätt tycker jag att det alltid är lite extra skönt att vara ledig en vardag, när alla andra jobbar. Man blir lugnare på nåt knäppt sätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore nåt det. ; ) Helgerna går alldeles för fort. : )

      Radera
  4. sv: tack snälla :)

    julmust light är min drog under vintertid.. dricker flera 1,5liters i veckan.. inte så bra kanske men så jäääkla gott =D

    SvaraRadera
  5. Ah, vilken dag så härlig! Sthlm är så vackert. Hoppas din helg fortsatte i samma sköna anda.

    SvaraRadera
  6. ja tänk så mkt man skulle få gjort! eller i alla fall om man jobbade deltid ett par dagar i veckan...då kanske hemmet kunde få sig lite mer ompysslande :)

    SvaraRadera