måndag 8 april 2013

Helgen

I fredags åkte jag till en släkting där jag blev bjuden på godingmat i form av detta:
Förrätt: avokado med räkor och yoghurtsås samt fröknäcke.


Huvudrätt: Lammfärsburgare med fetaost och smörstekta champinjoner.


Hur gott som helst! Lyckades få ner två burgare utan problem. : ) All mat är ju dessutom så mycket godare när man inte har lagat den själv. Ser fram emot dagens lunch då jag fick med mig en låda. : )

Sov över hos min släkting och på lördagen åkte vi till Uppsalatrakten och kollade antika möbler till förhoppningsvis nya lägenheten. Hittade ett gammalt köksbord med två stolar i olika modeller. Jättefint om ni frågar mig men är inte lika säker på att R tycker detsamma (han har inte sett det ännu)....

Igår fick jag inte så mycket gjort förutom tvätt och ett gymbesök. Skulle egentligen ha jobbat lite med kostrådgivning men jag hade ingen lust, kände mig oinspirerad och apatisk. Nya tag idag! : )

4 kommentarer:

  1. oj det där såg riktigt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra helg! Bra att du kunde prioritera bort vissa saker, som du skriver, nya tag idag! :)
    Sv: Ja, varför skall det vara så svårt med självkänslan och självförtroendet? Tror att vi kvinnor har det svårare än män också, eller så är det bara det att män vägrar att erkänna att de har samma problem... Bra att du är stark iaf! :D Då har du kommit en bra bit på väg!
    Hihi, coola tatueringar! Och yatha-bhuta, vad är det för språk? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, ibland blir jag less att jobba så hårt med det. Men det är som med fysisk träning; färskvara som ständigt måste underhållas.

      Det är sanskrit (buddistiskt). Jag gjorde den efter jag varit i Indien och gjort en 10-dagars Vipassana meditation. Vilken utmaning!

      Radera