måndag 15 april 2013

Back to business

Först vill jag bara säga tack för alla fina och stöttande kommentarer gällande farmor, det värmde!

Nu till träning - jag har tränat i 2½ vecka efter att ha vilat ofrivilligt på grund av skador i 5-6 veckor. Så skönt att kunna träna igen! Jag tar det fortfarande lugnt när jag styrketränar och lyssnar till kroppen. Längtar att få lägga på lite mer vikt men var sak har sin tid. : )

Längtar också efter ett svettigt intervallpass men jag har fortafarande ont i den ena benhinnan så jag avvaktar lite till med löpning.

Förra veckans träning såg ut så här:

Måndag - Ashtanga yoga - körde de stående övningarna sedan kändes det líte på undrsidan av armen så resten av passet körde jag avlsappning, 60 squats

Tisdag - Vila, 80 squats

Onsdag - Styrketräning (rygg & axlar), Kundaliniyoga 60 min

Torsdag - Styrketräning (ben/rumpa), 80 squats

Fredag - Yin yoga 25 min, 100 squats

Lördag - Styrketräning (bröst, biceps, triceps), 80 squats

Söndag - Vila, långpromenad i solen (inte direkt någon pw men jag rörde i alla fall på mig)

Mitt mål är att få in mer lugn träning såsom yinyoga, kundaliniyoga och meditation i vardagen. Denna vecka har jag lyckats bra, hoppas att det håller i sig. : )

11 kommentarer:

  1. Jösses, vad squats du gör, människa??! Haha!
    Grymt!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha- jag är med i en 30 dagars squatsutmaning, du hittar den i länken nedan om du blev sugen på att squatta. ; )

      http://asitismarie.blogspot.se/2013/04/ruuumpa.html

      Radera
  2. Blev ju en jättebra vecka, var rädd om dig! Hur känns det efter alla squatsen .. känner nästan hur svårt det är att sitta! ;)
    Jag har sagt det förr & jag säger det igen, MÅSTE bli bättre på att meditera, man mår ju så bra av det !!
    Ha en fin kväll !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns faktiskt inte så farligt, ännu, efter squatsen. Lite träningsvärk har jag haft men inte alls så att jag har tänkt på det. Men jag antar att det blir värre...Gjorde 120 imorse och det kändes efteråt. : ) Dock kör jag utan vikt och det räcker väl. : )
      Ja, meditation gör en verkligen gott. Men jag har också svårt att få det att bli av trots att jag vet hur bra jag mår av det, knäppt!
      Kram

      Radera
  3. Härligt jobbat. Riktigt bra vecka ju =)

    SvaraRadera
  4. Bra vecka! :-) hejja hejja!! :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad härligt att vara igång igen! Förstår att du längtar efter mer, men du är verkligen väldigt duktig som inte går ut för hårt i början, utan känner efter o kör det som funkar för kroppen. Så du kommer snart vara tillbaka igen :) Riktigt bra vecka också =)

    Det glutenfria brödet såg verkligen gott ut. Kanske man ska prova framöver :)

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera