måndag 16 april 2012

Yoga girl

Idag är det måndag, det innebär yoga. Ska bli skönt, förra veckan var det påskuppehåll och veckan innan det var jag sjuk så det var ett tag sen jag yogade.

Jag håller på att fajtas med huvudstående. Det är inte det att den är speciellt svår utan det är mer min rädsla som hindrar mig. Det gäller att komma över den mentala spärren som jag har. Det känns som att jag inte har någon som helst kontroll när jag är upp och ner, det går bra när min lärare står bredvid och håller i benen, men jag vågar inte på egen hand. Snart är sommaren här och då kan jag träna ute på gräset utan att vara rädd för att ramla över, det behöver jag väl i och för sig inte vara när jag är inne heller men det känns mjukare att ramla i gräset. Min lärare säger att det får ta den tid det tar innan man är redo, för henne tog det flera år, trots det känner jag att det skulle vara kul att klara den på egen hand inom inte en alltför lång tid...

Jag lovar att sätta ut en bild på mig själv den dag jag klarar det. ; )

3 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt att vi är synkade! Nu jädrar sätter vi igång och övar! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, den där skulle jag inte ens våga om jag kunde. Fast nu kan jag ju inte så det är ju inte ett problem!
    Testade ett yoga pass för andra gången nere på Playitas och åh så skönt det var. Måste se till att få in mer yoga!

    SvaraRadera
  3. Vill också lära mig huvudstående - men är så feg .. Tycker det är läskigt ... =/

    Men yoga är härligt! Har yogapass ikväll!

    = )

    SvaraRadera