torsdag 12 april 2012

NTC Get Strong!

Imorse steg jag upp strax efter klockan 6 för att infinna mig på SATS klockan 7.00 där jag hade bokat in mig på passet  NTC Get Strong, mitt andra av de12 pass som jag ska testa innan årets slut, något jag har skrivit om i ett tidigare inlägg. 
NTC Get Strong! är en uppföljare till den populära Nike Get Fit-klassen. Klassen är framtagen av Nike och finns som app där man kan köra på egen hand. Med NTC Get Strong tränar man styrka, rörlighet och kondition i ett högt tempo. Passt består av intervallträning i form av att man kör varje övning 30 sek på respektive sida. Lustigt att 30 sekunder kan känns så otroligt lååånga på vissa övningar och hur snabba som helst på de övningar man tycker bättre om….
”Övningarna bygger på de som finns i Nike Training Club-appen och instruktören kommer att lägga extra fokus på mage, rumpa och lår, kommenterar Fredrik Sjöberg, Nordisk Gruppträningsansvarig på SATS.”
Hur var klassen då - ja, jag tyckte att det var rätt så jobbigt faktiskt, sen vet jag inte om dagsformen gjorde att det blev värre än vad det egentligen var, för det första var det tidigt på morgonen och dessutom vaknade jag och var så där tung i kroppen som man kan vara vissa dar då hela kroppen känns som bly och det är jobbigt bara att lyfa lillfingret. Inte nog med det, jag var ovanligt törstig också, det kändes som att jag hade svalt hela Sahara öknen och helst ville jag bara sätta mig ner och dricka mitt vatten och titta när de andra tränade. ; )
Sammantaget tyckte jag att det var en bra klass, jag gillar hård träning. Det som var negativt var att jag ibland  kände att tekniken blev lite lidande då det gick snabbt mellan övningarna och jag inte hade kört klassen tidigare.
Jag kommer definitivft att köra NTC Get Strong! igen och förhoppningsvis är min dagsform bättre då.
Däremot vet jag inte om jag började att träna för tidigt efter min förkylning. Jag körde intervall löpning igår och så detta pass idag och nu har jag lite ont i halsen. Jag kände mig redo att träna då jag bara hade lite snuva kvar från min förklylning. Well, får hoppas att det ger med sig…

För övrigt går jag idag omkring och ser ut som jag har doppat håret i en smörbytta. ; ) Jag tog på ricinolja imorse efter träningen och hade visst för bråttom när jag tvättade håret, en stor del av oljan sitter kvar i håret, inte speciellt snyggt.... : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar