tisdag 10 april 2012

Måndagsbak

Tillbaka i vardgen på gott och ont. ; ) Det sköna är att det är tisdag idag men känns som måndag, nice!

Igår bakade jag ett bröd utan mjöl, har testat att baka lite olika bröd utan mjöl men hittills har jag inte hittat nåt som är ”wow”. Detta bröd var ok men smakade för mycket kokos så nästa gång jag bakar det ska jag utesluta kokosfett eller välja ett kokosfett utan kokossmak.

Grundreceptet hittar du nedan (från aftonbladet/wellness), sen kan man blanda i lite vad man vill, jag lade till några skopor proteinpulver.


4 ägg
150 gram keso
1 msk bakpulver
½ dl sesamfrön
3 dl kruskaldi
1 dl solroskärnor
2 msk linfrön
2-3 msk kallpressat kokosfett

Knäck ner äggen i en skål och vispa lätt, tillsätt de andra ingredienserna och blanda ihop. Häll degen i en bakplåtspappersklädd brödform och grädda i ugnen, 180 grader, i ca 50 minuter.

1 kommentar:

  1. Duktig du är vännen som bakar ditt eget bröd- önskar jag var lika duktig;) Kram

    SvaraRadera