måndag 23 april 2012

PN

Idag på lunchen tog jag en power nap. Det händer att jag gör det ibland om jag känner mig trött och det brukar oftast hjälpa. Det gäller bara att se till att man inte sover för länge och blir så där mosigt i huvudet och tröttare än innan tuppluren. Jag låg ca 30 minuter idag och slumrade till och från i ungefär 20 minuter.

Nu är jag fit for fight för yogan som är om några timmar!



Ett annat alternativ om man känner sig seg är att ta en rask promenad efter att man har ätit. Då får man både frisk luft och kroppen får röra på sig efter maten.

2 kommentarer:

  1. Jag blir helt väck om jag tar en powernap. Då funkar en rask promenad bättre för min del. Ibland önskar jag dock att jag kunde sova en kvart tjugo minuter eller så.

    SvaraRadera
  2. Sova "middag" har jag svårt för .. men gärna en lunchpromenad. Har bara 30 min lunch men brukar ta en runda på 20 så hinner jag äta på 10 sen ... Sen mår man väldigt bra sen!!

    Ha en bra dag!

    =)

    SvaraRadera