onsdag 18 april 2012

Bananplättar

Min middag idag var inte så väldans rolig, jag hade så mycket packning med mig idag så jag orkade inte gå in och handla. Jag fick skrapa ihop vad som fanns hemma vilket inte var mycket. Så här såg middagen ut, ingen gourmetmat direkt men jag blev mätt ialla fall. : )


Däremot gjorde jag supersmarriga bananplättar till efterrätt. Jag hittade receptet på Wellness med Julia's blogg blev sugen att testa då hon lovprisade plättarna.
Och jag blev inte besviken. Underbart gott! nyttigt och dessutom lätt att göra. Vad kan man mer begära?!


Jag gjorde en liten plätt


och en lite större

Om ni vill göra dessa goda plättar gör ni så här:

Mixa en banan med ett ägg och stek i olja eller smör. Njuut!

2 kommentarer:

  1. Bananplättar - häftigt, hade jag aldrig hört talas om innan! Och lätt var det ju med - ska testa någon gång!
    = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du göra, du får rapportera vad du tyckte sen. : )

      Radera