onsdag 25 april 2012

Jag har ett litet problem

som tillhör kategorin i-landsproblem...

Jag har alltid varit svag i händer och fingrar, jag har problem bara att öppna en Loka när min kille har skruvat igen korken. Eller när jag ska öppna en burk med lock, ett nagellack eller vad det kan vara som tex. stått länge och sitter hårt.

Ovanstående är ju sånt man kan leva med fast med en viss frustration och en massa svärande när man är ensam hemma och verkligen vill ha upp sin burk! Sen finns det ett tillfälle då min klenhet i händerna blir extra frustrerande. Det är när jag gör vissa övningar på gymmet, som i morse när jag körde marklyft. Jag känner att jag orkesmässigt skulle orka fler repitioner men pga. händerna så går det bara inte. Jag vet att det kan låta löjligt men jag överdriver inte. Det gör så jäkla ont i händerna, det är omöjligt att fortsätta. Ska jag ge upp när jag har mer att ge bara för att händerna inte pallar?!?!?!
Försökte fota mina stackars onda händer men bilden gör sig inte rättvis. ; )


Jag använder nedanstående handlappar när jag gymmar, de hjälper lite men inte tillräckligt.


När jag är i Pite brukar jag ibland gå och styrketräna med min syrras sambo som är gammal styrkelyftare och han förbjuder mig att använda mina lappar som han tycker är trams, det är hårda bud, haha!

Men eftersom jag inte tränar med honom här i Stockholm så använder jag mina lappar bäst jag vill men kanske behöver jag handskar? Är det någon som har samma problem eller är det mina händer det är fel på?! Tips? Hur blir man starkare i händerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar