måndag 11 februari 2013

Helgen

gick i lugnets tecken. Tvättat, städat, sett tre filmer, vilat och träffat några kompisar. Träningsmässigt blev det ett yogapass på shalan i lördags och söndagens planerade gymbesök byttes ut mot långpromenad med kompis till en annan kompis där vi brunchade och planerade höstens fjällvandring.

I lördags gjorde jag köttfärsbiffar med indisk touch, receptet hittade jag hos mariasfavoriter för ett tag sedan. Tänkte länka receptet men jag hittar det inte (själv hade jag skrivit ut det och sparat). Det var riktigt gott och kul med lite annorlunda smak!

Jag gjorde av 1 kg köttfärs så det blev några matlådor också, perfa!

Till biffarna åt vi grönsaker i ugn (R åt även ris till)



8 kommentarer:

  1. mmm det där är supergott, brukar göra liknande!

    SvaraRadera
  2. Åh, köttfärsbiffar med sås, så himla gott! :)

    Sv. Haha, tack :)

    Vi har kört i 4 veckor. Började med en maxning och sedan minst 30 minuter per vecka, med valfritt upplägg och plankande. (sidoplanka, fötter i trx/på bräda, intervaller, långkörare...). Så efter minst 240 min plankande körde vi en ny maxning, alltså mina 9 minuter :)

    SvaraRadera
  3. Så gott, låter som en alldeles underbar helg.

    SvaraRadera
  4. Lät riktigt smaskigt! :-)

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt gott ut =). Alltid kul med nya recept.

    SvaraRadera
  6. Kul att du gillade det! Förstår att du inte hittade receptet, inte ens jag tycker det är lätt. Men undrar om det är de "Orientaliska biffarna" du gjort, har gjort lite olika varianter. Här är det isf. http://mariasfavoriter.blogg.se/2013/january/orientaliska-biffar-mjolkfritt.html
    Skönt med en lugn helg!! Behövs det med ibland ..
    :)

    SvaraRadera
  7. ååå va gott de låter!

    SvaraRadera