fredag 8 februari 2013

Aj aj aj

vilken träningsvärk jag har från onsdagens pt-pass. Mest i armarna, bröstet och framsida lår, riktigt smärtsamt. ; ) På tal om träningsvärk så läste jag på Mamma Fitness Sweden sida att Olga skrivit att om träningsvärken sitter i längre än i 3 dagar så har du tagit i för mycket.
Är det så, någon som vet om det stämmer? Jag kan komma ihåg att jag haft träningsvärk i mer än 3 dagar ibland.....

Trots min grymma träningsvärk tog jag mig till gymmet imorse, hade ingen plan om vad jag skulle köra men det blev ett ganska lungt konditionspass. Först ca 15 minuter rodd och sen körde jag samma tabataintervaller (fast 2 varv istället för 1) som jag kört med pt:n i onsdags då jag höll på att svimma. Och vilken skillnad det var när jag inte kört ett tufft crossfit-pass innan!! Det går inte att jämföra, jag hade samma tempo men nu var jag inte så trött efteråt utan hade nog kunnat höja lite..... Det kan man ju i och för sig förstå men ibland är det lätt att inte se klart just i stunden, jag var lite besviken på mig själv i onsdags då jag knappt pallade tabataintervallerna, så dumt! Jag menar, jag var ju rätt så trött efter mina 12 varv av Cindy....och så intervaller på det, inte konstigt att jag var döende. ; )


Hoppas att ni får en härlig fredag!

8 kommentarer:

  1. Jobbigt när man har hemsk träningsvärk, just lår/rumpa tycker jag är värsta stället. Och händer lite då & då att jag haft träningsvärk i mer än tre dagar, fast ofta är det väl så att man "fyller" på den, för vilar i tre dagar är sällan jag gör.
    Härligt med fredagsmorgonträning är det iaf. Fick till ett KB-pass hemma i morse.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det ju så att den fylls på då man tränar regelbundet. Skönt att ha träningen avklarad på fredagsmorgon. : )

      Radera
  2. Kanske inte bra om man har träningsvärk 3 dagar efter VARJE pass. Men är det någon enstaka gång så är det säkert ingen fara tror jag. Rätt skönt att få en rejäl träningsvärk någon enstaka gång tycker jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är sant det händer ju inte efter varje pass utan nån gång då och då..

      Radera
  3. Men hua, jag förstår att du har träningsvärk =) grymt bra jobbat !! Passet som jag körde idag (kolla imorgon) får nog mig att känna detsamma, kunde knappt gå nedför trappan på gymmet haha =)

    SvaraRadera
  4. Oj är det sant? Jag har haft träningsvärk i upp till en vecka ett par gånger. Har typ konstant träningsvärk någonstans. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur mycket det ligger i det. Sen är det väl som Maria säger också att man fyller på med ny träningsvärk eftersom man sällan vilar i 3 dagar...

      Radera