onsdag 6 mars 2013

Cykelväder

När jag fyllde år fick jag en cykel av R eller rättare sagt jag fick den inte fysiskt men jag skulle få välja en cykel vid tillfälle. Jag har en cykel som troget har varit med mig i ur och skur sedan 6 år tillbaka då jag köpte den på blocket för en billig peng. R tyckte att jag förtjänade en bättre cykel eftersom jag cyklar så mycket. Finns en poäng i det eftersom den gamla cykeln är lite trögcyklad och börjar se aningens sliten ut.

Förra veckan införskaffades min nya cykel, jag ville ha en enkel cykel med 5-7 växlar som inte var alltför klumpig. Cykel invigdes igår och mitt val ser ni på nedersta bilden (tillsammans med min gamla cykel). : )

Cykling är för övrigt perfekt vardagsmotion som även är bra för miljön, ytterligare fördelar framgår av översta bilden. : )


6 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att cykla! Cyklar för det mesta till jobbet om jag inte har ärenden efter. Blir en härlig kick nu när det är lite kallt på morgonen, man piggnar till i både huvudet & kroppen! Fin cykel. Jag har en med 7 växlar och det är precis lagom.
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lagomt uppiggnande. Skönt nu också när det inte är lika mycket cyklister som på sommaren (brukar vara kaotiskt här i Stockholm).

      Radera
  2. Underbart att cykla, när det är barmark...
    Än så länge åker jag med maken till jobbet men om några veckor kan jag både cykla och transport löpa.

    SvaraRadera
  3. Härligt med en ny cykel =) Fin var den dessutom. Jag cyklar bara när jag är helt säker på att det inte är halt någonstans. Riktig fegis. Resten av året går jag ;) Rolig bild med fördelarna till cykling också :) Cykling och gång är bästa vardagsmotionen som finns! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja cykling och gång är toppen på alla sätt o vis!

      Radera