torsdag 7 mars 2013

Kyckling curry

Igår gjorde jag en rätt med kyckling och curry som blev rätt så god.

Här kommer receptet (blev ungefär 6 portioner):

4 kycklingfiléer
1 purjolök
2 gula lökar
1 paprika
5 dl matlagningsgrädde/kokosmjölk (jag hade milda mat)
ca 4-6 msk curry
ca 2 tsk paprikapulver
ca 2 krm cayennepeppar
2 tomater

Skär kycklingfiléerna i bitar och stek, krydda med salt och peppar.
Stek sedan purjon, lökarna och paprikan för sig. När de är väl stekta krydda med paprikapulver, cayenpeppar och curry. Smaka er fram (jag tog lite för mycket cayennepeppar så det blev rätt så starkt). Tilsätt 1-2 dl vatten och koka tills vätskan är borta. Tillsätt sen grädden och låt sjuda. Tillsätt kyckligen och låt sjuda en stund. Skär tomaterna i bitar och strö över grytan när du tar av den från värmen.

Jag toppade med rostade cashewnötter (blev lite väl rostade då jag glömde bort att jag hade dem i ugenen...)

R åt med ris till men jag nöjde mig med sallad.

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Älskar curry i mat !! Alla sorter & färger ..
    :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott med curry men jag äter det inte så ofta.

      Radera
  2. Åh, det låter riktigt gott! Kycklinggrytor är så gott tycker jag. Nötter och curry på det...mmm...

    SvaraRadera