söndag 31 mars 2013

Älska yoga

Vilken underbar dag. Den inleddes med en lång och god frukost. Efter att frukosten fått smälta körde jag ett yinyoga pass från youtube. Så skönt! Ska försöka få in lite mer lugnare yogapass såsom detta i min träning, det är ett perfekt komplement till all annan träning samt till ashtanga yogan. Jag kände mig jätteskön i kropp och sinnet efter passet. Man kan ju inte annat än att älska yogan i alla dess former! Det gör en så gott!


Efter yogan gick jag och R på en långpromenad i det härliga vädret och fick vår dagliga dos av D-vitamin och frisk luft. Hur skönt som helst. : ) Vi gick i en lugn takt och det funkade bra med benet, kände av lite på slutet men det känns inte värre nu.



Sen vi kom hem har jag jobbat lite med kostrådgivning och nu väntar en lugn kväll med mys i soffan. Vi såg klart andra säsongen av Homeland igår och idag tänkte vi börja med Suits.

Hoppas att ni också har en riktigt fin påskhelg!

4 kommentarer:

  1. Ja, här har vi luntat idag. Lugn och stilla typ... Förutom att jag skrek på sambon att släcka hela tiden. haha!

    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Härligt med yoga och promenad i solen, d-vitamin är viktigt nu..

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter!! Finns mycket på youtube man hittar .. toppen tycker jag. Lättare att följa ett pass ibland än göra "eget".
    Också gått en långpromenad idag, vilade min kropp efter gårdagens pass. Känns lite i mina ben också men ändå ganska ok.
    :)

    SvaraRadera
  4. Jag har bara testat yoga vid några få tillfällen men ska prova nu på tisdag tillsammans min granne!

    SvaraRadera