tisdag 24 juli 2012

Trädgårdsträning

Imorse körde jag och R lite styrketräning ute i trädgården efter att vi ätit frukost. Som hjälp hade vi en skivstång med vikter, två olika gummiband och en pilatesboll. Vi körde 4 övningar för ryggen och 4 övningar för axlarna i superset, avslutade med armhävningar på boll och lite mage. Senare i veckan blir det ett pass för ben/rumpa och ett pass för bröst och armar.

  
   
 
Efter träningen blev det lite brygghäng i solen. Sedan åkte jag, R och mina syskonbarn ut till Pite Havsbad där vi badade, åkte vattenrutchkana, spelade flipper och åt glass.

Nu laddar jag för en springtur och eventuellt ett bad efteråt, är inte jättevarmt i vattnet men det är alltid skönt att svalka av sig när man har sprungit.

5 kommentarer:

  1. Så nyttigt och bra med hemmaträning! Jag får tummen ur, IBLAND.... ;-)

    Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Grymt bra gjort :)
    Ni ser ut att ha det toppen där uppe.

    SvaraRadera
  3. Med den utsiktenkan man ju träna vad som ju, till och med springa på stället i timmar.

    SvaraRadera
  4. Tänk vilken träningsmiljö! Vad kul att verkligen utnyttja sommartiden genom att träna så ute. Blir klartpeppat!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att kunna träna styrka ute!

    SvaraRadera