torsdag 19 juli 2012

Yogamorgon

Jag gjorde det! Steg upp tidigt och körde ett yogapass. Jag har, som jag nämnt förut, svårt för att få hemmaträning att bli av. Har inte yogat nåt sen min terminskurs slutade den 15 juni.
Det märktes att det var ca en månad sen, kände mig väldigt stel och osmidig....Det är värst vad fort man tappar...Men jag är stolt att jag äntligen fick till det. Körde ca 1 timmes asthanga yoga och jag hann hela första serien så långt som jag har kommit, Kurmasana. Men då gjorde jag inte mellanhopp mellan höger och vänster utan bara mellan varje ny position i de sittande övningarna.

 

3 kommentarer:

  1. Härligt!! Hade samma tanke imorse men fick sådan huvudvärk sen .. men innan veckans slut ska jag ha utövat minst ett yogapass .. Som om denna stress gör det bättre!? ;)
    Men jag vet att efter första passet är det lättare för repriser ..
    Ha en bra dag!
    =)

    SvaraRadera
  2. Häftigt att stiga upp tidigt och ha egen tid!!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också kunna komma igång med hemmayogan nu i sommar. Blir inspirerad!

    SvaraRadera