torsdag 26 juli 2012

Årets första dopp

blev sent omsider denna sommar, närmare bestämt 24 juli, i tisdags. Men bättre sent än aldrig.

Hoppade direkt i vattnet efter en springtur i skogen på 45 minuter. Blev även ett bad igår efter att jag hade sprungit intervaller, också i skogen. Det finns nästan inget bättre än att först springa och sen hoppa direkt ner i Piteälven. Det är riktig sommar och njutning för mig! För att sedan äta en god middag, tex grillat och varför inte ett glas rosé. Livskvalitet på hög nivå. : )



Idag blev det däremot ingen springtur och inget bad. Däremot körde jag ben och rumpa så att svetten lackade. Blev lite blandade övningar med hjälp av skivstång, boll och enbart kroppen som redskap. Riktigt skönt att kunna träna hemma på gården, trots att jag i vanliga fall inte är någon hemma-tränare. Lättare när man har gott om plats vistas på.



  

Nu har vi precis varit ut en sväng med lilla båten och fiskat lite. Inget napp tyvärr men det var rofyllt att bara sitta i båten och titta på solnedgången.





11 kommentarer:

  1. Hej! Jag har tappat bort din mejladress. Mejla mig gärna den på pia@kostradgivarna.se Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ah! Hittade din mejl på ett annat ställe. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Bor ni så nära vattnet ?? Underbart!
    Jag har också badat dessa dagar, 2 dagar på rad.
    Visst är det skönt att träna hemma i trädgården.
    =)

    SvaraRadera
  4. jag har fortf inte badat och tvivlar på att ja kommer göra det i sverige iår :)

    sv:tack så mkt!:)

    SvaraRadera
  5. Mimmi Norrland... Det är bland det bästa, att springa och avsluta med dopp i vattnet. Avis!

    SvaraRadera
  6. Blir nog inget bad för mig alls i år..inte i Sverige i alla fall, väntar till Thailand

    SvaraRadera
  7. Åh det ser så härligt ut på bilderna! Jag tog första doppet idag - underbart kallt. :)

    SvaraRadera
  8. sv: tack snälla!! Idag hade jag tagit mig ett dopp mer än gärna :D haha.

    SvaraRadera
  9. Så underbart ni har det vännen, önskar att jag vore där med dig;) Ha en fin fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  10. Ni ser inte ut att ha det så dumt ni heller =)

    SvaraRadera
  11. Vad härligt det ser ut! Jag har faktiskt inte badat alls än i år...

    SvaraRadera