måndag 29 april 2013

Mysig helg

Det blev en lite bloggpaus på några dagar. Ibland kan man behöva det.

Helgen har varit riktigt bra, mina föräldrar har varit i Stockholm över helgen för att se på Jerry Williams som dom fick i julklapp av oss.

På lördagen åkte vi till Trosa där vi strosade runt i den pittoreska lilla staden och så käkade en jättegod lunch på Fina fisken.

På söndagen tog vi en promenad till Fåfängan där vi åt brunch. Maten var väldigt god och kändes fräsch. All deras mat, förutom brödet, är glutenfritt och det mesta är närproducerat. Däremot hade de brunchen ute i ett tält där de ställt upp träbord, det var ett litet minus tyckte jag, trodde att den skulle vara inne i huvudbyggnaden som det ser ut på bilderna på deras hemsida. Man kunde i och för sig sitta inne också men det skulle bli sånt spring om man skulle hämta mer mat.

Utsikten kan man i alla fall inte klaga på, fast den fick vi njuta av efter maten eftersom vi satt instängda i ett tält och åt.

Hur har eran helg varit?

1. Vilken mysig helg du haft! Trevligt med utflykt och god mat!!
    Har själv haft en lugn helg med en del träning .. vädret blev ju aldrig så fint som jag hade hoppats tyvärr men ändå helt OK.
    =)

1. Ja det var riktigt härligt! : ) Du verkar också ha haft det bra med din trädgårdscirkel och så. : )

2. Åh vilken dag så härlig! Stockholm är allt vackert! :) Bra tips på brunchställe. Tack och bock.

1. Underbart! : )
      Ja, men sitt isåfall inne (eller ute om ni är där då det är varmare), ingen höjdare att sitta inne i tältet faktiskt....

3. Vilket mysigt ställe! :-)

Sv: Ja den hade varit godare om jag använt ett annat proteinpulver! Idag har jag i hampaprotein och det blev inte så gott till svarta vinbär!
    För ett tag sen drack jag smoothies ofta men nu va det ett tag sen! Men det är väl så....att man har perioder för allt! Ett tag har det varit mkt granola och nu har det varit mkt havregrynsgröt ;-)

4. Låter som en riktigt mysig helg och så gott allt ser ut.

5. Gud så mysigt :) Sist mamma och pappa var på besök, så var vi också i Trosa =) Det är en söt liten stad, och fisken smakar finfint =)

6. Skönt att ta ett litet "break" ibland och bara landa i sig själv! :-)
    Kram M

1. Ja det behövs då och då. : )
      kram

7. Åh vilken härlig helg! Fåfängan blev jag sugen på att besöka, jag Trosa också men Fåfängan känns lite enklare ;-)

1. Ja det är mysigt där. Trosa är ju lite längre bort men det gick ändå snabbt att köra dit, ca 1 timma.

8. vilka härliga bilder! Trosa är verkligen sommar för mig. Vi har seglat dit många gånger och strosat, fikat, ätit glass o fyllt på skafferiet/kylen på båten. Mysigt! Gott med brunch också :)

Vi körde vin o plockmat ute i solen på en restaurang i lördags följt av middag på ett uteställe med lite vänner. O så träning också :) Perfekt helg!

Hoppas du haft en fin sista april!
    Kram

1. Det var första gången i Trosa för mig, gillade det verkligen och kan tänka mig att det är ännu mysigare på sommaren. : )

Låter som en riktigt bra helg för dig också! : )