måndag 14 januari 2013

Yogastart

Ikväll börjar en ny terminskurs i ahstangayoga mysore style för mig på Yogashla Stockholm. Längtar! Förra terminen gick jag ingen kurs utan gick lite sporadiskt på drop-in klasser istället. I efterhand var det ett bra val eftersom jag var sjuk till och från så mycket i höstas och dessutom borta på semester i 3 veckor, blev inte speciellt många pass jag fick till.
Nu är jag glad att jag går en kurs igen, då är det lättare att det verkligen blir av. Som jag har skrivit förut så älskar jag yogan men ändå är det den som ofta kommer i andra hand när det kommer till träning, fråga mig inte varför....
Det är även lättare att utvecklas när man går en kurs och har samma lärare varje vecka. Hoppas på en givande termin där jag utvecklas och förhoppningsvis får lägga på några övningar.




8 kommentarer:

  1. Härligt att komma igång med yogan :) Jag hoppas kunna gå på yogapass ikväll jag också. Det är så skönt och ger så mycket energi och lugn. Lugnet är något jag verkligen behöver :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Härligt, samma för mig,borde gå på yoga men det slutar alltid med att jag tränar något annat istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt det där. Nu har jag ialla fall varje måndag inbokad till yoga. : )

      Radera
  3. Åh, jag vill också gå en kurs. Skulle verkligen vilja lära mig mer och få till tekniken bättre. Har du fått betala mycket? Hur ofta är den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yoga är ju tyvärr inte det billigaste. Jag betalade 5600 kr för en termin; från 14 januari - 17 juni, 1 dag i veckan.
      Jag kan verkligen rekommendera att ta en kurs i asthanga yoga, superkul!

      Radera
  4. Jag vill så gärna också gå en kurs men det får bli en annan gång när vi har mer pengar. Asthanga yoga är vad jag har tänkt mig när det är dags. Nu får yogan på gymmet räcka och den jag gör själv hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr är det ju inte så billigt med yoga...

      Radera