måndag 14 januari 2013

Muffinstips

Igår gjorde jag banan och morots muffins (paleo) som jag hittat hos Annika Sjöö. Dom blev hur goda som helst enligt mig och passar perfekt att ha som mellis. Testa!

Här är receptet:
2 dl mandelmjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk havssalt
1 msk kanel
3 bananer
3 ägg
3 msk smält kokosolja
3 finrivna morötter (små)
1 dl hackade nötter

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda mandelmjöl, bakpulver, salt och kanel i en skål.
Mosa bananerna och blanda med ägg och olja i en annan skål. Rör ihop båda blandningarna och blanda i morötter och nötter.
Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-25 min.


4 kommentarer:

  1. Har också sett detta recept och sparat för att göra det någon dag. Låter gott men är lite känslig för för mycket banansmak så tänkte minska på den.
    :)

    SvaraRadera
  2. =) Vad gott. Ska spara det receptet och testa när Maj månad har passerat =)

    SvaraRadera
  3. Läser om det där receptet på flera ställen. Om jag gillat att baka kanske jag gjort det, nu känns det lite för krångligt. :P

    SvaraRadera