söndag 10 juni 2012

Sent ska syndaren vakna

Det blev ingen träning igår heller. Varför? I fredags skulle jag träffa två kompisar efter jobbet för att käka lite och ta ett glas vin. Eftersom jag känner mig själv och vet att jag på gamla dar kan bli bakis av tre glas vin hade jag bestämt mig för att sluta vid två glas eftersom jag verkligen ville träna på lördag. Vädret var underbart, vi satt på en uteservering och njöt av solen och värmen. Toppenvädret och toppensällskapet gjorde så att 2 glas rosé blev 4 glas rosé (och några glas vatten). Åkte hem vid 22-tiden och somnade vid 23. Vaknade och kände mig så klart bakis! Inte så att jag var helt förstörd men jag kände att träning inte skulle funka, det är inte bra att träna när man är bakis det bara stjälper mer än det hjälper.

Det konstiga var att jag kände mig sämre och sämre ju längre dagen gick. På kvällen (igår) skulle vi fira R's födelsedag i förskott tillsammans med hans släkt och vänner med bowling och sedan mat. Räknas bowling som träning? Man tränar ju ialla fall ena armen och jag blev lite varm i slutet av timmen (kan i och för sig bero på att jag blev lite upprörd för att det inte gick som jag ville).

Mitt middagsval blev för omväxlingens skull (not) en chevré och rödbetssallad.


So far, so good. Lite lite träning, bra mat och massor med vatten.

Efter maten gick vi vidare till ett annat ställe där vi satt och snackade och hade trevligt. Även denna kväll slutade med 4 glas rosé och massor med vatten från klockan 18 till ca 23.30. Sedan fick vi skjuts hem och det var någonstans då som det började gå snett. Både jag och R kände oss lite hungriga så vi bestämde oss för att köra förbi McDonalds och plocka upp nåt litet att tugga på. Jag blev så grymt sugen på en McChicken samtidigt som jag ju egentligen inte får äta det nu under min tillstramingsperiod. Väl där så gick konversationen mellan mig och R ungefär så här:
R: vad vill du ha?
M: en mcChicken och co
R: men ska du inte ha en McWrap istället, du har ju sagt att dom är aningens nyttigare, annars kanske du ångrar dig sen
M: jo jag tar en sån
väl framme vid luckan just då vi ska beställa:
M: jag tar en mcChicken o co med cola light.


Och så slutade den kvällen. Men jag resonerar så att hälsa är väl också att kunna njuta av stundens infall, eller vad säger ni? ; )

8 kommentarer:

  1. Jag är på din sida, jag äter det jag vill ( gillar för det mesta bra mat) men även helt ok att äta något annat då och då.
    ( iof vet jag inte HUR bra det är att äta godis varje dag som jag gör, klart jag vet att det inte är bra!!!).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, gillar oftast bra mat men ibland är det gott med skräpmat, kanske just därför att det är så sällan.

      Radera
  2. Hälsa är definitivt att kunna njuta!

    (Det gör man inte om man äter McD varje dag.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så sant. Och det är inte ofta jag äter McD!

      Radera
  3. Klart du ska! Och vänner och rosévin är inte att underskatta det heller. Lät som en underbar kväll. Och träna hinner du ju kanske imorgon, inte sant?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt trevligt och idag blir det träning i form av yoga.

      Radera
  4. Hahaha, jag hade en monolog med en burk nutella härom natten ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! Nutella är ju gudomligt gott!!! : )

      Radera