lördag 30 juni 2012

Ännu en dag på gymmet

Min plan var att ta en pw innan frukost men när jag vaknade vid 8-tiden så regnade och blåste det och såg inte så lockande ut. Istället åt jag en lång lördagsfrukost, vilade en stund och promenerade sen till gymmet för ett styrkepass även idag. Jag tog i lite mer idag och det kändes bra, håll tummarna för att min onda bacill håller på att ta farväl för gott... Jag körde rygg, bröst, bic och tric, det blev ett ganska långt pass, skönt med helg när man inte har någon tid att passa.

Innan jag bestämde mig för att gå till gymmet funderade jag en stund på om jag skulle köra ett yogapass hemma. Har inte yogat sen kursen slutade för terminen för ca två veckor sen. Men jag måste erkänna att jag inte är så bra på hemmaträning, dels har jag svårt att få det att bli av och så har jag en känsla av att det inte räknas om jag tränar hemma, knäppt jag vet!

5 kommentarer:

  1. Precis så känner jag med, att det inte räknas... eller känns som om jag tränat när jag tränat hemmat, galet ju! Vet ju att all träning räknas.
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst räknas all träning. Konstigt hur man fungerar ibland. ; )

      Radera
  2. När du utövar yoga hemma har du ngn DVD då ?? Jag kan tycka det är lättare när man blir "styrd", i a f om man ska göra ett längre pass ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag kör Asthanga yoga så gör jag det på egen hand men ibland kör jag lite lugnare form av yoga/meditation då har jag en cd skiva. Sugen att testa någo guidad hatha yoga pass. Har du något tips på någon bra dvd?

      Radera
  3. Jag har ett par DVD men den är Poweryoga & Astangayoga. Men har precis beställt från Ginza http://www.ginza.se/product/Yoga-for-body-conditioning-amp;-toning/318052/ mest för att den var billig och att det är kul med lite nytt.
    =)

    SvaraRadera