torsdag 28 juni 2012

Dagens lunch

Jag hade ingen matlåda med mig idag så jag gick till Munkbrohallen som ligger i Gamla Stan vid T-banenedången. Där har de en salladsbuffé som är väldigt fräsch. Till skillnad från exempelvis ica's buffé så plockar man inte själv utan man får säga/peka vad man vill ha, till personalen. Känns betydligt mer hygiensikt när inte kreti och pleti har petat runt bland maten.

Jag valde bovete, morrötter, sparris, rödbetor, små mozarellaostar, soltorkade tomater, rödlök och lax. Det var gott!

Blev tyvärr ingen bild så jag lånade en från deras hemsida.


4 kommentarer:

  1. Åh, sånt finns inte här! Här gräver (och snorar) alla fritt i salladen, vilket betyder att ska jag köpa sallad så måste jag göra det kl08 när affären precis öppnat... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den här nya trenden med självplocksallad är super! Bra mat ska vara lättillgänglig, då sprider vi hälsa bland folket :) Vi har ett ställe vid oss men tyvärr är den inte riktigt lika vass.

    SvaraRadera
  3. Håller med, betydligt fräschare när personalen plockar ihop salladen. Förstår inte hur de som nyser rakt ut över salladen tänker.... Blähä

    SvaraRadera
  4. mm prova salladen inne på matbutiken på åhlens,oxå riktigt fräscht och man får peka. Brukar dock bli väldigt dyrt :P

    SvaraRadera