onsdag 20 juni 2012

Gårdagens träning

Vad härligt det var att springa igår, det var ju nån vecka sen sist! Det blev en runda på lite drygt 6 kilometer. Tiden behöver vi inte prata om. ; ) Det har, som tidigare nämts, aldrig varit lätt för mig att springa. Visst går det lättare vissa dagar beroende på dagsform osv. men det är aldrig så att jag är helt oberörd och flyger fram i spåret. Jag brukar köra intervallträning för att förbättra mina resultat, det tråkiga är att när man kommit igång och känner att det går framåt så kommer ibland nåt ivägen som gör att man tvingas vila. Som nu när jag blev sjuk. Man tappar så fort kondisen, sen är det lite lättare att komma tillbaka eftersom man har grunden men det är ändå trist med ofrivilliga träningsuppehåll.


Efteråt gjorde jag lite magövningar i gräset innan jag knatade hem.

10 kommentarer:

  1. Kondisen verkar försvinna fort när man sjuk. Och det är den som man (läs:jag) kämpar mest med.... .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att kämpa kämpa! Nu har min förkylning kommit tillbaka! Trist värre!!

      Radera
  2. Jag känner som dig; Även om jag springer regelbundet känns det aldrig så där "lätt" som alla andra skriver om vissa pass. Kanske så det ska vara? Eller så ljuger alla andra...? ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Så måste det vara, att alla andra ljuger. ; )

      Radera
  3. Imponerad att du ändå springer, trots att det inte alltid känns lätt! Har inte alla bättre och sämre rundor? Jag har det i alla fall.
    Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det väl men tror ändå att vissa har lättare än andra.

      Radera
  4. Du är så duktig vännen!!! Midsommarkram från mig!

    SvaraRadera
  5. Lätt har det aldrig varit och minsta lilla uppehåll så får man kämpa lite extra ett tag efteråt. Dock alltid väldigt skönt efteråt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart efteråt! : )

      Radera