söndag 3 juni 2012

Gårdagens middag

Igår gjorde vi 4-pepparfärsbiff som jag hittade hos marias favoriter. Det blev jättegott! Till det hade vi sallad, broccoli, stekt lök och sötpotatis.


Sen överraskade jag R med en kolatårta eftersom han jobbat hela dagen. Detta receptet fick jag från Karro med bloggen Livskraft och receptet kommer ursprungligen från boken Systrarna Von Sydow. Ni hittar receptet här.


Eftersom jag själv inte får äta något sådant just så vet jag inte hur den smakar men R gillade den och tyckte att det var väldigt fint av mig att göra en tårta när jag inte själv får äta samt att jag var sjuk. Jag kallar det kärlek. : )
Jag blev lite sugen faktiskt men inte värst, jag är inte så förtjust i vispgrädde. Istället gjorde jag bananplättar till mig själv av en banan och ett ägg.


1 kommentar:

  1. Mums vad got med bananplättar! Det måste jag pröva!

    Svar: du måste testa crosstraining, ett superbra pass!

    SvaraRadera