onsdag 13 juni 2012

Rumpchock

Var på gymmet imorse, första gången på två veckor, lycka! Det blev benen och rumpan som fick sig en rejäl genomkörare. Det var behövligt efter att först ha legat sjuk en vecka och inte rört mig nåt förutom när jag vänt mig i sängen ; ) och sedan inte kommit igång med träningen förrän denna vecka. Däremot var jag på yoga både i måndags och igår så jag hade faktiskt redan lite träningsvärk i rumpa och lår.

Dessa övningar körde jag (3 set per övning och försökte att köra så pass tungt så att jag bara klarade 8 reps):
Benpress
Leg Curl
Usida lår/rumpa i maskin (denna kör jag inte 8 reps utan så många som möjligt, blev runt 30 per set)
Djupa benböj med viktplatta
Utfallsgång med hantlar
Rullningar med boll
Rumplyft - först med knäna ihop och sedan med knäna utåt (25 reps per set)
Rumpkick (25 reps per set)

Avlsutade med plankan 3x1 min

Kan säga att det kändes rejält i rumpan, sista övningen hade jag skakningar. Som det ska vara!

10 kommentarer:

  1. Även en rumpa behöver skakas om. :)

    Jag är lite nervös för att börja träna igen. Jag tänkte göra som du, börja med yoga.

    Lovisa - formen bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är smart att börja så, känns som en skonsam start.

      Radera
  2. Härligt med träningsvärk i rumpan!! Är väl det stället (förutom mage) som jag kan tycka känns "skönt" .. ;)
    Värsta stället är lår + baksida lår .. tycker jag!
    Imorgon ska jag träna sista yogapasset på gymmet innan sommaruppehållet.
    Tanken är att träna lite hemma .. i a f en gång/veckan. Men vi får se, brukar inte alltid bli som jag tänkt.. ;)
    Ha en skön dag!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara jobbigt om man har så mycket värk att det är problem när man ska sätta sig. : )

      Nu är det uppehåll på min yoga också, vet inte hur jag ska göra om jag ska försöka köra hemma en gång i veckan eller köpa ett klippkort. Kan som du säger vara svårt att få det att bli av om man ska köra hemma. Vi kanske kan peppa varandra!

      Radera
  3. Härligt med träningsvärk och skönt att vara igång igen gissar jag.

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt med träningsvärk!

    SvaraRadera
  5. härligt.. skönt och köra rena rumppass ibland, så skön träningsvärk sen :)

    SvaraRadera