lördag 25 augusti 2012

For real

Ni är kanske nyfikna på hur torsdagens crossfitpass var?! Svaret är: SVÅRT, SVETTIGT, JOBBIGT OCH KUL!

Först hade vi en halvtimmas teknikträning på olympiska lyft. För mig som aldrig kört olympiska lyft var det rätt så knepigt faktiskt. Läraren sa att det tar ungefär 30 000 gånger innan det sitter så kanske inte så konstigt att det kändes lite svårt. : )

De resterande 25 minuterna bestod av detta:

15 olympiska lyft
30 burpees

Detta skulle man göra 5 rundor av och hinna klart inom 25 minuter. Puh säger jag bara! Jag var klar efter ungefär 21 minuter men då körde jag med en boll istället för stång med vikter eftersom jag inte hann få in tekniken.

Börjar förstå de som är "crossfit-frälsta". : )) Grymt effektiv och kul träning - jag skulle aldrig pressa mig så här mycket om jag gjorde detta hemma i min ensamhet.


12 kommentarer:

  1. Låter skoj men VAD ÄR olympiska lyft?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte heller vad det var innan torsdagen.
      För långt för att förklara så du kan gå in och läsa här:
      http://www.reclaimthegym.se/?page_id=47

      Radera
  2. Sv: Vad gullig du är, det är styrketräning och bra mat som gör´t ;) Fast så som du verkar träna tror jag att du har skitsnygga armar! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trots bra mat och träning tycker jag att det är svårt att få definerade armar. Men skam den som ger sig. ; )

      Radera
  3. Har inte testat crossfit alls, då det inte finns här. Men det låter verkligen tufft!
    Och säger som ovan; vad var olympiska lyft nu då? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev till Fia Fit, för svårt att förklara. Här kan du läsa: http://www.reclaimthegym.se/?page_id=47
      : )

      Radera
  4. Jag är nog också lite småfrälst. Himla roligt och varierande! Vadd kul att ditt upplägg.

    SvaraRadera
  5. Det där låter så äckligt jobbigt! :)

    Kul med lopp förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, det kan man säga att det var. Kräkpass. ; )

      Radera