onsdag 1 augusti 2012

Mellanlandning med gymbesök

Hemma igen från två jättehärliga dagar ute i skärgården. Så mysigt att äntligen komma ut med båten! Vi åker ut imorgon igen om vädret tillåter. Vi har njutit av solen, fiskat, grillat, ätit gott, läst böcker, promenerat och haft det allmänt skönt. Blev inget bad för mig, däremot tog sig min xperia arc ett dopp i havet, något som han nog ångrade sen eftersom han inte mådde så bra, rättare sagt så var han ganska så död. Jag plockade isär telefonen och lät den ligga och vila ett dygn men den var ialla fall stendöd när jag försökte starta den. Men som genom ett mirakel så lever han igen, imorse när jag testade att slå igång den en sista gång så hade han repat sig och fungerar nu som vanligt (än i alla fall). : )

Därav blev det inga foton på maten, jag hade gjort en sötpotatissallad som vi åt till grillningen på kvällen och en jättegod sallad med matvete, grillad lax, grillad sparris, rödbetor, spenat, röd lök, granatäpple, rostade nötter och chévre som vi åt till lunch dagen efter.

Sent omsider kom jag på att jag kunde låna R:s mobil och fota (även om hans mobilkamera är lite sämre än min) så jag fick ialla fall några foton som ni kan se nedan.

Idag har jag varit på gymmet och kört ett pass för ryggen, bröstet, biecep och triecep. Jag var en riktigt PMS-surmule imorse och hade inte alls nån lust att göra någonting förutom att sitta i soffan och sura. ; ) Trots det tvingade jag mig iväg eftersom jag vet att träning oftast hjälper och visst blev jag på bättre humör efter träningen, som alltid! : )





8 kommentarer:

  1. Vad underbart att kunna åka ut med båt, så där. :)

    Träning är bästa medicinen; fungerar mot det mesta. (Fast kanske inte mot blöta telefoner. Hoppas att den fungerar snart igen.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag valde en bra kille som har båt. ; )

      Radera
  2. Gud så härligt. Jag älskar skärgården. Vart har ni varit ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ön hette Norra fjärdlång. Känner du till den?

      Radera
  3. Träning är bästa medicinen! Dotterns mobil hamnade i tvättmaskinen en gång och då tog vi i sär den och la den i ugnen på 40 grader i en typ halv dag... Sen funkade den galant! Härligt med båt! Nästa sommar säger jag bara!

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det nästan vara de dagar man är som suras som är viktigast att ta sig till gymmet. Hoppas det gick bra! Fina bilder :)

    SvaraRadera
  5. Fantstiska bilder!! Ni verkar ha haft det mysigt!

    SvaraRadera
  6. Å det ser alldeles underbart ut.

    SvaraRadera