måndag 6 augusti 2012

Vardag igen

Så var det måndag och tillbaka till jobbet. Känns lite trist måste jag faktiskt erkänna. 2 veckor går fort när man har roligt.

Däremot tycker jag att det kan vara skönt att komma tillbaka till rutiner gällande mat och träning efter semestern. På matfronten har jag inte haft alltför stora utsvävningar dessa två veckor men visst har det blivit en och annan onyttighet, samtidigt hör det på något sätt till i sommar- och semestertider. Hälsa är även att kunna unna sig någon (så länge man själv känner för det) utan att få dåligt samvete.

Jag hade ställt klockan på 05.55 imorse för att inleda veckan med en pw. När klockan ringde var jag fruktansvärt trött. Jag låg kvar några minuter och övervägde om jag skulle strunta i powerwalken, isåfall skulle jag få sova ca 1 timma och 15 minuter längre, lång tid när man är så trött som jag var. Men samtidigt vet jag ju att jag mår bra resten av dagen om jag börjar min dag med träning så jag ignorerade tröttmössan i mig, tog en kopp kaffe och gick ut på en timmas pw. I lurarna lyssnade jag på Hanna och Amanda's senaste podcast. De är mina favorit "podcastare" och tiden bara flyger fram, hips vips har en timme gått. Känner igen mig i så mycket som de pratar om.
Lyssnar ni på några podcasts?

11 kommentarer:

  1. Underbart med semester, men som du säger skönt med rutiner igen! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. PW på morgonen är underbart :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. sv: ledighet? tror du missuppfattade mitt inlägg.. jag har inte vart ledig någonting i sommar :) har sommarlov men jobbar ist =D

    SvaraRadera
  4. Heja dig som gick upp och fick till PW! Vad det gäller podcasts så är jag novis på området. Jag lyssnar ofta på streamad radio ex BBC world eller Sommar eller Spanarna. :)

    SvaraRadera
  5. Imponerad att du tog dig upp, jag hade nog somnat om.
    Nej lyssnar inte på någon podcast, vet knappt vad det är......

    SvaraRadera
  6. Åh vad bra att du gick! Jag längtar också efter rutiner men eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska göra i höst antar jag att jag inte kommer att få några rutiner förrän jag vet vad jag ska göra. Hoppas på plugg!

    SvaraRadera
  7. Brukar lyssna på kropp & själs podavsnitt =)

    SvaraRadera
  8. Vi åker till Kao Lak i två veckor (8 nov). Ska bli härligt! Har varit i Phuket några gånger så det ska bli kul att se något annat. Koh Chang ska ju vara så fint med!!
    Vi fick sånt härligt pris på resan via Campadre, 31000 för hela familjen. I bungalow med frukost precis vid stranden.
    Fast det fortfarande är sommar här så längtar jag..
    =)

    SvaraRadera
  9. Duktig du är ska komma igång när jag kommer hem från Turkiet kram Diana

    SvaraRadera
  10. jag har precis oxå fastnat i podcastträsket, underbart =D tiden bara springer förbi! =D

    sv: tack snääälla för din fina kommentar! :)

    SvaraRadera