tisdag 14 augusti 2012

Intervaller

Veckans första arbetsdag hade intervall löpning på schemat. Cyklade hem efter jobbet, gick ner i tvättstugan, laddade några maskiner och drog sedan ut för en runda i det härliga vädret.
Den senaste tiden då jag har kört intervaller har det blivit korta intervaller enligt det här upplägget. Igår sprang jag lite längre (allt är relativt) intervaller á 2 minuter snabbt och sen 30 sek i ett lugnare tempo. Dessa intervaller upprepade jag 8 gånger. Totalt blev det en runda på 30 minuter inklusive 5 minuters uppvärmning och 5 minuters nedvarvning.

Jag vet ju sedan tidigare att snabbhet inte är min starkaste sida och det var riktigt tungt igår, 2 minuter känns som en lång tid när man springer snabbare än man brukar. Att jag dessutom sprang där det är en del tunga backar gjorde det inte lättare. Men det var skönt efteråt då jag kände mig riktigt utpumpad. Det gäller bara att fortsätta att stiga ur min bekvämlighetszon, öva och nöta för att kunna utvecklas och förbättra mitt resultat.

6 kommentarer:

  1. Jag blir imponerad av min förmåga att variera din träning. Det låter som en roligt upplägg. Kör du med träningsklocka eller någon app?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder mig av runkeeper. Där kan man själv lägga in olika intervallprogram och slipper titta på en klocka eftersom man blir tillsagd när man ska öka osv, perfekt. : )

      Radera
  2. Bra jobbat =) vart springer du?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid årstaviken, på årstasidan sprang jag igår. ibland södersidan och ibland hela rundan runt. : )

      Radera
  3. Visst är det tungt med intervaller, men härligt när man är klar.
    Bra jobbat!

    SvaraRadera