tisdag 21 augusti 2012

Hjälp!

Såg häromdagen en notis på aftonbladet med rubriken Ägg nästan lika farligt som rökning, eftersom det ökar risken för åderförkalkning. Skulle det vara så, så ligger jag väldigt risigt till, jag äter nästan alltid minst två ägg per dag. ; )

Men nä, såna där varningar får man ta med en nypa salt och istället ifrågasätta hur studien har gjorts.

Ni kan läsa hela notisen här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15275293.ab

Och så här skriver kostdoktorn om artikeln: http://www.kostdoktorn.se/aggulor-rokning-och-journalistik/


Jag fortsätter, i godan ro, att äta mina ägg!

4 kommentarer:

  1. Ojdå..jag äter åtminstone 4 ägg varje dag.....jaja jag kommer fortsätta med att äta ägg ändå!

    SvaraRadera
  2. Äh, jag har läst många artiklar som menar att ägg är "supermat". Sedan går det väl att hitta något negativt med all mat, men jag har svårt att tro att ägg skulle vara värre än något annat. Det är ju rika på bra grejer så fortsätt ät säger jag!

    SvaraRadera
  3. Hahaha eller hur! Nä, då äter jag hellre mina ägg (2-4 om dagen) än röker...
    Det beror ju alldeles på hur man vinklar det som sagt.

    SvaraRadera
  4. man ska inte tro allt skit man läser i tidningarna,.. mumsar glatt i mig ett extra ägg! =D

    SvaraRadera