onsdag 8 augusti 2012

Dagens deal

Jag har gjort en deal med R. Eller det var egentligen min systerdotter L som började deala med R en kväll uppe i Pite när dom började prata om alla mina skor. Detta var vad dom kom fram till: Om jag kastar 10 par skor (får ej vara flipflop) så ska jag få 2 nya par av honom. Kastar jag 20 par får jag 3 nya skor. Min första tanke var: "NEJ aldrig, man kastar inte skor!" Jag har förutom överfulla skohyllor med flera plan i hallen, två smockfulla ikeasäckar med skor uppe på vinden. Använder jag alla? nej inte på långa vägar men man vet aldrig hips vips vill man ha ett par skor igen. Jag har gjort misstaget förr att jag kastat skor som jag sedan ångrat.
Men jag har funderat lite och kommit fram till att det måste finnas 10 par skor som jag aldrig mer kommer att vilja ha (20 kan jag nog glömma direkt), därmed har jag tackat jag till dealen. : )

Jag vet redan flera par skor som jag vill ha, ja jag erkänner: jag är galen i skor!!

Funderar på ett par Nike Free, testade systerdotterns när jag var uppe i Pite och dom var ju hur sköna som helst, såna som man även kan ha på jobb och fritid förutom att springa i. Jag behöver även ett par nya "vanliga" springarskor men de köper jag nog själv eftersom jag utöver Nike free har spanat in ytterligare en sko som jag vill ha (se bild längs ner).
Är det någon som äger ett par Nike free och kan säga vad ni tycker om dem?


Nu hoppas jag bara att jag inte får ångest när jag går upp på vinden för att rensa, kan bli så att jag inte lyckas skrapa ihop 10 skor som jag aldrig mer får se röken av.... (återkommer med rapport när det är gjort. Eller inte gjort)

11 kommentarer:

  1. Åh så svårt! Jag kastar heller inte skor. Har minst 10 par som jag inte använder men som står framme för jag tänker att jag någon dag SKA men så sätter jag på mig dem och de är ju bara SÅ osköna... Så då tar jag av dem och ställer tillbaka dem! Kanske kan göra samma deal med min make!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det, eller testa ialla fall, då får du två nya skor som du kanske verkligen använder. : )

      Radera
  2. Hahaha bästa dealen hittils jag hört =)

    SvaraRadera
  3. Du ska springa i freeskon med, bara att bygga upp muskulaturen och tekniken =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört att man kan springa i den, undrar bara om det är så bra för mig som har problem med benhinnor till och från..

      Radera
  4. Tio par skor?! Det skulle jag inte kunna skrapa ihop till. :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske sundare att inte kunna skrapa ihop till tio par, men även tråkigare. ; ))

      Radera
  5. Bra deal tycker jag, även om jag skulle ha VÄLDIGT svårt att skiljas från 10 par ( som sagt man vet ju aldrig...) har tyvärr aldrig testat nike Free och med min fotskada blev jag avrådd att springa i sådana över huvud taget så jag gissar att jag inte kommer göra det. med gå i och ha till vardags är de ju helt ok och dess utom snygga!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, det kanske inte är bra för mig heller som har haft ont i benhinnorna till och från. Jag köpte en gång ett par reebook easytone för att ha att promenera i samt att gå i på jobbet men efter ett tag fick jag riktigt ont i benhinnorna och då var det en ortoped som sa att hon trodde att det berodde på skorna, de var inte bra för min fot.

      Radera