torsdag 30 augusti 2012

Träning tillsammans

med andra kan vara ett bra sätt att pressa sig själv lite hårdare samt peppa och stötta varandra.

Igår tränade jag i Hammarbybacken tillsammans med 4 andra. R's syrra har startat en grupp på FB där hon bjudit in kreti och pleti att komma och träna tillsammans en dag i veckan. Så om ni bor i Stockholm och är sugna är det bara att dyka upp, jag kan skriva vilken dag det blir här på bloggen, ju fler desto roligare. : )

Igår blev det lite blandad träning. Först värmde vi upp genom att springa en runda på ca 1 km. Sedan sprang vi uppför backen, väl uppe vilade vi en kort stund för att sedan springa snabbt nedför och sedan springa ett varv i skogen för att komma tillbaka till utgångspositionen och backen. Denna runda gjorde vi tre gånger. Det är ju så sjukt jobbigt att springa uppför! Men jobbigt = bra träning!

Efter de tre varven gjorde vi utfallsgång uppför en lite mindre brant backe, även här körde vi tre varv. Slutligen körde vi två rundor av cirkelträning i form av armhävningar, en typ av sit up, en ryggövning, sned sidoplanka och dips på bänk. 30 sekunder per 'station' med så många som möjligt av varje övning. Därefter avslutade vi med en "vanlig" planka så länge vi orkade. Jag stod 1½ minut, nästa gång blir det lite längre...


Blev tyvärr inga foton eftersom jag inte hade med mig min mobil, detta foto snodde jag från nätet.

16 kommentarer:

  1. Oj, lite längre backe än den jag körde då... *harkel* Men vi säger att man var brantare i alla fall. Så det så... Hihi! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag ska då erkänna att jag inte orkade springa hela utan fick gå den sista biten, det gjorde ju inte du! Så det är nog jämnt. ; )

      Radera
  2. ÅH vad jag älskar sånt! När kompisar går ihop och kör lite tillsammans. Så härligt att träna ihop plus att det är gratis i jämförelse med NMT och liknande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det är bara att dyka upp om du har lust! : )

      Radera
  3. Vilken backe, den ser ju näst intill ut som om den aldrig tar slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja den är rätt så tung. : )

      Radera
  4. Men shit vad kul. Jag vill vara med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att hänga på! Jag vet inte vilken dag det blir nästa vecka men jag skriver det här på bloggen när jag vet. : )

      Radera
  5. Vilken fantastisk idé! Nästa gång jag kommer över viken ska jag höra av mig till dig! Vill också med!

    SvaraRadera
  6. Vilken bra grej att starta en FB-grupp! Det låter som ett tungt pass. Min pojkvän har en grupp för spontanfotboll i Vasaparken vilket för det så mycket lättare att dra ihop ett gäng.

    SvaraRadera
  7. Det där att träna ihop med någon/några är jag så otroligt kluven till - jag HATAR att träna i större grupper, får sån sjuk prestationsångest att jag blir tokig och hellre går hem än att träna klart. Men att tex springa ihop med en eller två personer är mest taggande. Visserligen blir jag förbannad och snäser när de peppar, men jag springer på som aldrig förr =) en himla tur att jag tränar med folk som känner mig och vet att jag inte är riktigt så bitchig i vanliga fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan också tycka att det är lite jobbigt, egentligen är jag en "ensamtränare" men jag försöker att utmana mig själv och oftast blir det ju att man pressar sig själv lite mer än om man tränar själv. : )

      Radera
  8. Låter som ert grymt bra träningspass! Intervallpass i backe är nog bland det bästa man kan träna för konditionen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så sjukt jobbigt att jag egentligen bara skulle vilja lägga av men det är ju det som ger också så det är bara att kämpa på! : )

      Radera