fredag 31 augusti 2012

Vilodag

Så var det fredag igen, skönt!

Idag blir det ingen träning för mig, har kört varje dag denna vecka och känner att kroppen behöver en vilodag nu.

Igår var vi på vårt tredje crossfitpass. Det var inte fullt lika jobbigt som tidigare pass utan ett normal-jobbigt pass. Det var rätt skönt faktiskt eftersom jag tränat hårt måndag - onsdag och började känna mig lite seg i kroppen. Lika kul och lika svettigt som de föregående gångerna var det ialla fall.
På schemat stod detta:

30 varv av:

5 wall ball
3 Handstand push-ups (denna klarade jag inte utan fick göra en enklare version där man har benen på en låda eller liknande)
1 Power clean (styrkevändning med stång)


Vi har två gånger kvar av vår groupon deal. Jag är i valet och kvalet om hur jag ska göra sen, om jag ska säga upp mitt SATS-kort och köpa kort på Crossfit Södermalm istället, svårt beslut....

11 kommentarer:

  1. Hej,
    du har väl inte missat att SATS öppnar Crossfit inom kort? Ligger info på SATS FB sida.

    Hälsningar
    Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det visste jag inte, ska genast kolla in sidan. : )

      Radera
  2. Bra jobbat =) Och skönt med en vilodag...-.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, en väförtjänt vilodag : )

      Radera
  3. Skönt med vilodag! Själv har jag mer eller mindre vilat hela veckan. Ingen värsting-träningsvecka om man säger så. Vad fin din blogg är!!! Du har ju ändrat header! Gillar den!

    SvaraRadera
  4. Vilket pass! Vad kul att du kikade in på min blogg så att jag fick möjlighet att komma hit! Jag kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer tillbaka hos dig också. : )

      Radera
  5. Låter så otroligt jobbigt, och så skriver du att det var ett lugnare pass. :)

    SvaraRadera
  6. Klart vi ska bli medlemmar på CrossFit Maz:)

    SvaraRadera