tisdag 28 augusti 2012

Protein

I helgen hämtade jag hem ett paket som kommit från gymgrossisten innehållandes proteinpulver.

Proteinpulver är inget som jag förespråkar utan det bästa är att få i sig protein genom naturlig väg men jag tycker själv att det kan vara smidigt som ett komplement eftersom det är lätt att ta direkt efter träning då man helst bör få i sig något inom 15 minuter efter avslutat pass.


Denna gång testade jag lite andra märken än vad jag tidigare haft. Rebecca tipsade mig här på bloggen om Charlotte Perellis proteinpulver så jag köpte en sån förpackning med jordgubbssmak. Köpte även
Protelux 360 med päron-och vaniljsmak, det proteinet är avsedd för alla tider på dygnet. Vidare så köpte jag även en Gourment Pro, chokladsmak, det proteinet absorberas långsamt i kroppen och är därför bra som mellanmåls- och/eller kvällsprotein.

9 kommentarer:

  1. Jag är som vanligt scheptisk - och det har att göra med att jag är okunnig och inte förstår :) - men vad är dessa proteinpulver gjorda av? (En genuin fråga; jag försöker inte vara kritisk på ett negativt sätt. )

    Jag har Renee Voltaires hampaprotein för hampa vet jag vad det är. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska man vara och det är säkert inte bara naturliga grejor i, har faktiskt inte läst innehållsförteckningen noggrant... Som jag säger inget jag förespråkar men för mig underlättar det efter träning. : ) Ska testa Renee Voltaires hampaprotein!!

      Radera
  2. Jag använder mest proteinpulver till att göra proteinbollar. Är som godis och lätt att ta sig en eller två efter träning.
    Har även ett neutralt proteinpulver som jag kan i ha bär smoothie för lite extra mättnad. Men det gör jag inte så ofta!
    Bäst är nog att få i sig protein via naturlig kost.
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut bäst att få i sig protein via naturlig kost men för mig funkar det som kompliment efter träning, men som sagt inget jag förespråkar. : )

      Radera
  3. Jag måste säga att jag är lite skeptisk till att äta pulver. Jag har svårt att se att jag inte skulle få i mig tillräckligt genom vanlig mat. Men jag gillar tanken på att de innehåller lite smak, det låter gott :)

    SvaraRadera
  4. Vad tyckte du om dessa proteinpulver då? Har inte provat någon av sorterna du köpte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jordgubben och päron-vanilj smakerna var goda tyckte jag. Chokladproteinet har jag bara provat tillsammans med kesella och det var begärligt. : )

      Radera