torsdag 23 augusti 2012

Milen (utan nästan)

Igår sprang jag en mil och nu på riktigt (sist blev det inte fullt en mil).

Några kompisar till mig ska springa Lidingöloppet (halvan) och de försöker att få med mig också. Jag har varit sugen men även lite tveksam utan att egentligen veta varför. Idag under min runda var det så solklart varför jag tvekar; det är nästan aldrig lätt för mig att springa utan väldigt tungt! Likså idag. Kanske bara att inse att det aldrig kommer att vara lätt för mig att springa. Fel inställning tänker ni säkert nu, ja kanske det men jag har sprungit de senaste 15 åren (så klart mer eller mindre i perioder) men inte blir det någonsin lätt(are). Visst har även jag bättre dagar då det känns lite lättare men för det mesta är det grymt tungt. Det är tur att jag har en vilja av stål, jag springer på viljan när inte orken finns och det funkar det med. : )

Trots detta så gillar jag att springa så jag kämpar på, det är ju inte så att jag har någon önskan att bli värsta maratonlöparen eller nya Bolt men det vore ju kul om det någon gång kunde kännas lätt. ; )

En dag i veckan försöker jag få till ett intervallpass eftersom det är bra om man vill förbättra sin prestation och vem vet en vacker dag kanske jag bara flyger fram i spåret lätt som en fjäder. ; ) Tills dess får jag trösta mig med att jag mellan varje löpningspass hinner glömma hur tungt det är. : )

13 kommentarer:

  1. Det får var hur tungt det vill... För fy bubblan vad jag vill kunna springa på din tid! Tungt eller inte, du är super grym!

    SvaraRadera
  2. Jättebra tid !! Har tyvärr lite samma "inställning" NÄR jag springer .. tänker " jobbigt, jobbigt, jobbigt" .. FEL mantra eller hur !!?
    Efteråt däremot längtar jag till nästa runda .. Konstigt!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske inte är det bästa mantrat. Nästa gång jag springer ska jag försöka att inte tänka på hur jobbigt det är utan tänka LÄTT, LÄTT, LÄTT istället och se om det hjälper. : )

      Radera
  3. Jätte bra jobbat ju, men visst är det segt när det känns tungt!! jag vill tillbaka till mina lätta ben jag hade innan mina barn. Funderar på om det någonsin kommer hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltid hoppas! Nästa gång ska jag försöka att inte tänka på att det är jobbigt och se om det hjälper. : )

      Radera
  4. Kan säga att jag ALDRIG (till 97% säkerhet) kommer att springa Lidingöloppet. 30 km i backig terräng? Nej tack, hälften räcker gott och väl och därför ska jag i år springa halv-Lidingö.

    Löpning är skönt efteråt, men under tiden vill jag bara dö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är halvan de ska springa och ville få med mig på, jag kanske ska ändra det i inlägget. : ) Men även det kändes för tufft för mig, just nu ialla fall.
      Skönt att det är någon mer som är döende under löpningen. ; )

      Radera
  5. Härligt! Bra jobbat! Jag är väl inte heller så sugen på att springa en mil igen om man säger så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Man brukar alltid få lite extra energi när man springer lopp! (sa hon som bara sprungit ett lopp i hela sitt liv)

      Radera