fredag 24 augusti 2012

Yogamorgon

Äntligen - tillbaka på yogamattan efter en sommar utan något som helst yogande. Gick på ett pass imorse innan jobbet. Mycket jobbigt! Mycket svettigt! Mycket skönt!  Men jag var betydligt stelare och kom inte lika djup i alla positoner som innan sommaren. Men det ger med sig....

Det blev ingen terminskurs för mig i höst. Måndagsklassen som jag ville gå var full och onsdagsklassen tyckte jag var lite väl sen för en kvällstrött tjej som mig (19.15 - 21.00). Dessutom kommer jag att vara borta 3 veckor i höst så jag har köpt ett klippkort och måste se till att jag får in minst ett yogapass per vecka!  Konstigt det där med yogan, jag gillar verkligen att yoga men ändå är det yogan som är svårast att bli av om jag inte går en kurs. Nu får jag plocka fram disciplinen denna termin och efter jul blir det kurs igen, man utvecklas mer på en kurs och lär sig bättre.


5 kommentarer:

  1. Känner igen mig så .. nästan som om jag har en slags hatkärlek till yogan. Undrar varför, för jag älskar det verkligen när jag är där ..
    Har slarvat i sommar också, blir lättare nu när kursen startar. Målet är 2 ggr i veckan men är ändå nöjd om jag bara hinner 1. Jag vill ju träna så mycket annat också.
    Ha en skön fredag!
    =)

    SvaraRadera
  2. Heja dig (igen)!

    Precis så känner jag jag inför yogan: om jag inte har en kurs så blir det plötsligt svårare att yoga och då är yoga ändå den träningen som jag gillar mest och får mest ut av. Konstigt. Och jag inser att det hela hänger på mig; att min inre motivation är lägre än vad jag skulle önska eftersom jag uppenbarligen behöver en extern motivation för att regelbundet yoga. Knepigt.

    SvaraRadera
  3. Skön start på dagen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jag hittade också tillbaka till yogan den här veckan. Ett helt underbart komplement till resten av träningen. Sjuuuukt tufft är det!

    SvaraRadera